Dydaktyka w fizjoterapii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZP-FIZ.s.80 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka w fizjoterapii |
Jednostka: | Wydział Zamiejscowy w Puławach |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | wiedza i umiejętności z zakresu kształcenia ogólnego: pedagogika, psychologia; etyka i deontologia |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | ECTS - 2 wykłady - 10 godz. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | K_W12 – egzamin pisemny - testowy K_W35 – egzamin pisemny - testowy K_W33 - egzamin pisemny - testowy K_W27- egzamin pisemny - testowy K_W19 - egzamin pisemny - testowy K_U09- dyskusja problemowa - aktywność studenta K_U10- dyskusja problemowa - aktywność studenta K_U15- dyskusja problemowa - aktywność studenta K_K13- obserwacja zachowania się studenta podczas dyskusji prowadzona przez opiekuna (zgodnie z ustalonymi kryteriami)oraz ocena koleżeńska, frekwencja na zajęciach K_K21- obserwacja zachowania się studenta podczas dyskusji prowadzona przez opiekuna (zgodnie z ustalonymi kryteriami)oraz ocena koleżeńska, frekwencja na zajęciach |
Pełny opis: |
Student scharakteryzuje działalność dydaktyczną fizjoterapeutów. Student dostosuje formę i sposób przekazu informacji dotyczącej realizacji zadań edukacyjno-zdrowotnych do potrzeb odbiorców z różnych środowisk i grup wiekowych. Student wykaże się podstawowymi umiejętnościami dydaktycznymi mającymi zastosowanie w kształceniu i doskonaleniu zawodowym oraz w edukacji zdrowotnej od etapu planowania po ewaluację. Student zaprezentuje postawę odpowiedzialności za proces nauczania-uczenia się fizjoterapeutów oraz profesjonalizmu w planowaniu i realizacji zadań dydaktycznych fizjoterapeuty w odniesieniu do pacjentów/klientów. Student podejmie samokształcenie. |
Literatura: |
Piśmiennictwo podstawowe: 1. Kupisiewicz Cz.: Dydaktyka. Podręcznik akademicki, Impuls, Kraków 2012. 2. Niemierko B.: Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007 3. Okoń W.: Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Wyd. Żak, Warszawa 2005. Piśmiennictwo uzupełniające: 4. Ciechaniewicz W.: Pedagogika. PZWL, Warszawa 2008. 5. Herda-Płonka K., Krzemień G., Dydaktyka szkoły wyższej o profilu medycznym, PZWL, Warszawa 2016 6. Woynarowska B., Kowalewska A., Izdebski Z., Komosińska K.: Biomedyczne podstawy kształcenia. Podręcznik akademicki. PWN, Warszawa 2016. |
Efekty uczenia się: |
Student zna K_W12 podstawy edukacji zdrowotnej, promocji zdrowia i profilaktyki K_W35 regulacje prawne obowiązujące w placówkach zajmujących się rehabilitacją osób niepełnosprawnych, w kontekście prawa cywilnego i prawa pracy K_W33 podstawy profilaktyki niepełnosprawności i zasady edukacji zdrowotnej dla pacjentów K_W27 pojęcia i zasady z zakresu zlecanych zabiegów fizykalnych i prowadzenia dokumentacji medycznej K_W19 podstawowe zasady kształcenia zawodowego K_W41 główne pojęcia metodologii, jako nauki oraz wskazuje metodykę postepowania badawczego Student potrafi K_U09 dobrać, wykonać i kontrolować działania ukierunkowane na edukację zdrowotną, promocję zdrowia i profilaktykę K_U10 wykorzystać podstawy statystyki na potrzeby pracy dyplomowej i in. prac badawczych oraz prowadzić badania w oparciu o metody ilościowe i jakościowe K_U15 wprowadzić dane oraz opis efektów zabiegów do dokumentacji medycznej Student zna zasady K_K13 przestrzegania praw i obowiązków natury etycznej i zawodowej wobec pacjenta i jego rodziny K_K21 okazywania zrozumienia dla problemów wynikających z niepełnosprawności, kalectwa czy przewlekłej choroby |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.