Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka w fizjoterapii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZP-FIZ.s.80
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka w fizjoterapii
Jednostka: Wydział Zamiejscowy w Puławach
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

wiedza i umiejętności z zakresu kształcenia ogólnego: pedagogika, psychologia; etyka i deontologia

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

ECTS - 2

wykłady - 10 godz.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

K_W12 – egzamin pisemny - testowy

K_W35 – egzamin pisemny - testowy

K_W33 - egzamin pisemny - testowy

K_W27- egzamin pisemny - testowy

K_W19 - egzamin pisemny - testowy

K_U09- dyskusja problemowa - aktywność studenta

K_U10- dyskusja problemowa - aktywność studenta

K_U15- dyskusja problemowa - aktywność studenta

K_K13- obserwacja zachowania się studenta podczas dyskusji prowadzona przez opiekuna (zgodnie z ustalonymi kryteriami)oraz ocena koleżeńska, frekwencja na zajęciach

K_K21- obserwacja zachowania się studenta podczas dyskusji prowadzona przez opiekuna (zgodnie z ustalonymi kryteriami)oraz ocena koleżeńska, frekwencja na zajęciach

Pełny opis:

Student scharakteryzuje działalność dydaktyczną fizjoterapeutów.

Student dostosuje formę i sposób przekazu informacji dotyczącej realizacji zadań edukacyjno-zdrowotnych do potrzeb odbiorców z różnych środowisk i grup wiekowych.

Student wykaże się podstawowymi umiejętnościami dydaktycznymi mającymi zastosowanie w kształceniu i doskonaleniu zawodowym oraz w edukacji zdrowotnej od etapu planowania po ewaluację.

Student zaprezentuje postawę odpowiedzialności za proces nauczania-uczenia się fizjoterapeutów oraz profesjonalizmu w planowaniu i realizacji zadań dydaktycznych fizjoterapeuty w odniesieniu do pacjentów/klientów.

Student podejmie samokształcenie.

Literatura:

Piśmiennictwo podstawowe:

1. Kupisiewicz Cz.: Dydaktyka. Podręcznik akademicki, Impuls, Kraków 2012.

2. Niemierko B.: Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007

3. Okoń W.: Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Wyd. Żak, Warszawa 2005.

Piśmiennictwo uzupełniające:

4. Ciechaniewicz W.: Pedagogika. PZWL, Warszawa 2008.

5. Herda-Płonka K., Krzemień G., Dydaktyka szkoły wyższej o profilu medycznym, PZWL, Warszawa 2016

6. Woynarowska B., Kowalewska A., Izdebski Z., Komosińska K.: Biomedyczne podstawy kształcenia. Podręcznik akademicki. PWN, Warszawa 2016.

Efekty uczenia się:

Student zna

K_W12 podstawy edukacji zdrowotnej, promocji zdrowia i profilaktyki

K_W35 regulacje prawne obowiązujące w placówkach zajmujących się rehabilitacją osób niepełnosprawnych, w kontekście prawa cywilnego i prawa pracy

K_W33 podstawy profilaktyki niepełnosprawności i zasady edukacji zdrowotnej dla pacjentów

K_W27 pojęcia i zasady z zakresu zlecanych zabiegów fizykalnych i prowadzenia dokumentacji medycznej

K_W19 podstawowe zasady kształcenia zawodowego

K_W41 główne pojęcia metodologii, jako nauki oraz wskazuje metodykę postepowania badawczego

Student potrafi

K_U09 dobrać, wykonać i kontrolować działania ukierunkowane na edukację zdrowotną, promocję zdrowia i profilaktykę

K_U10 wykorzystać podstawy statystyki na potrzeby pracy dyplomowej i in. prac badawczych oraz prowadzić badania w oparciu o metody ilościowe i jakościowe

K_U15 wprowadzić dane oraz opis efektów zabiegów do dokumentacji medycznej

Student zna zasady

K_K13 przestrzegania praw i obowiązków natury etycznej i zawodowej wobec pacjenta i jego rodziny

K_K21 okazywania zrozumienia dla problemów wynikających z niepełnosprawności, kalectwa czy przewlekłej choroby

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0