Fizjoterapia w pediatrii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZP-FIZ.s.87 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fizjoterapia w pediatrii |
Jednostka: | Wydział Zamiejscowy w Puławach |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | powinien posiadać wiedzę w zakresie nauk medycznych dotyczących organizmu ludzkiego: anatomii zwłaszcza w zakresie układu nerwowego i narządu ruchu, fizjologii, patologii ogólnej biochemii, biofizyki.. • Powinien posiadać dotychczas zdobytą wiedzę w zakresie nauk klinicznych • Umiejętność wykonywania podstawowych zabiegów z zakresu kinezyterapii i fizykoterapii • Potrafi zarówno pracować w zespole jak i podejmować samodzielnie decyzję co do rodzaju stosowanych zabiegów i ponosić za podjęte decyzję odpowiedzialność |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W14– egzamin pisemny W28- egzamin pisemny W32- egzamin pisemny U02 –frekwencja, cząstkowe prace zaliczeniowe, U16 – frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe U39 - frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe U40 - frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe U42 – frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe K06 – cząstkowe prace zaliczeniowe , obserwacja studenta, K07 - cząstkowe prace zaliczeniowe , obserwacja studenta, informacja zwrotna |
Pełny opis: |
Znajomość zasad doboru odpowiednich metod fizjoterapeutycznych u dzieci i młodzieży ze schorzeniami nie dotyczącymi w swej istocie aparatu ruchu. Umiejętność oceny stanu ogólnego dziecka i rozpoznawania potrzeb zdrowotnych dzieci z zaburzeniami nie dotyczącymi w swej istocie aparatu ruchu jednakże wplywajće na sprawność fizyczna dziecka umiejętność podtrzymywania i przywracania sprawności i wydolności fizycznej dzieci z poprzez racjonalne planowanie procesu rehabilitacji i zastosowanie odpowiednich środków fizjoterapii uwzględniając wiek dziecka, stan funkcjonalny i rodzaj zaburzenia umiejętność komunikowania się z pacjentem i jego rodziną z przestrzeganiem zada intymności i godności pacjenta niezależnie od wieku i rodzaju schorzenia |
Literatura: |
Kubicka K., Kawalec W: Pediatria – podręcznik dla studentów PZWL 2010 2. Kiwerski J.: Rehabilitacja medyczna PZWL 2005 3. Milanowski A., Kawalec W.: Diagnostyka różnicowa najczęstszych objawów w praktyce pediatrycznej. PZWL 2003 |
Efekty uczenia się: |
Student zna podstawowe jednostki chorobowe układu sercowo – naczyniowego, chorób narządu ruchu, ośrodkowego układu nerwowego, chorób wewnętrznych, ich przebieg, leczenie, rehabilitację – W14 sposoby opisu i interpretacji podstawowych jednostek chorobowych, zna zasady diagnostyki, planowania i monitorowania przebiegu procesu fizjoterapii – W28 zasady badań funkcjonalnych i wydolnościowych niezbędnych dla doboru środków fizjoterapii, wykonywania zabiegów i stosowania odpowiednich metod terapeutycznych – W32 Student potrafi wskazywać i wyjaśniać podstawy oraz zasady postępowania usprawniającego u osób z chorobami i dysfunkcjami narządu ruchu stosownie do ich stanu klinicznego – U02 zaplanować i monitorować postępowanie usprawniające związane z regeneracją, kompensacją w obrębie narządu ruchu i innymi schorzeniami – U16 wykonywać zabiegi z zakresu fizjoterapii u osób z chorobami i dysfunkcjami dotyczącymi różnych narządów i układów wewnętrznych- stosownie do ich stanu klinicznego i funkcjonalnego – U40 posiada umiejętności techniczne, manualne i ruchowe niezbędne do zaprezentowania ćwiczeń. – U42 Student jest gotów do przestrzegania praw pacjenta i dbania o jego dobro – K06 realizacji zadania w sposób zapewniający bezpieczeństwo własne i otoczenia - K07 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.