Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fizjoterapia w pediatrii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZP-FIZ.s.87
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Fizjoterapia w pediatrii
Jednostka: Wydział Zamiejscowy w Puławach
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

powinien posiadać wiedzę w zakresie nauk medycznych dotyczących organizmu ludzkiego:

anatomii zwłaszcza w zakresie układu nerwowego i narządu ruchu, fizjologii, patologii ogólnej biochemii, biofizyki..

• Powinien posiadać dotychczas zdobytą wiedzę w zakresie nauk klinicznych

• Umiejętność wykonywania podstawowych zabiegów z zakresu kinezyterapii i fizykoterapii

• Potrafi zarówno pracować w zespole jak i podejmować samodzielnie decyzję co do rodzaju stosowanych zabiegów i ponosić za podjęte decyzję odpowiedzialność


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W14– egzamin pisemny

W28- egzamin pisemny

W32- egzamin pisemny

U02 –frekwencja, cząstkowe prace zaliczeniowe,

U16 – frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe

U39 - frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe

U40 - frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe

U42 – frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe

K06 – cząstkowe prace zaliczeniowe , obserwacja studenta,

K07 - cząstkowe prace zaliczeniowe , obserwacja studenta, informacja zwrotna


Pełny opis:

Znajomość zasad doboru odpowiednich metod fizjoterapeutycznych u dzieci i młodzieży ze

schorzeniami nie dotyczącymi w swej istocie aparatu ruchu.

Umiejętność oceny stanu ogólnego dziecka i rozpoznawania potrzeb zdrowotnych dzieci

z zaburzeniami nie dotyczącymi w swej istocie aparatu ruchu jednakże wplywajće na sprawność fizyczna dziecka

umiejętność podtrzymywania i przywracania sprawności i wydolności fizycznej dzieci z poprzez racjonalne planowanie procesu rehabilitacji i zastosowanie odpowiednich środków fizjoterapii uwzględniając wiek dziecka, stan funkcjonalny i rodzaj zaburzenia

umiejętność komunikowania się z pacjentem i jego rodziną z przestrzeganiem zada intymności i godności pacjenta niezależnie od wieku i rodzaju schorzenia

Literatura:

Kubicka K., Kawalec W: Pediatria – podręcznik dla studentów PZWL 2010

2. Kiwerski J.: Rehabilitacja medyczna PZWL 2005

3. Milanowski A., Kawalec W.: Diagnostyka różnicowa najczęstszych objawów w praktyce

pediatrycznej. PZWL 2003

Efekty uczenia się:

Student zna

podstawowe jednostki chorobowe układu sercowo – naczyniowego, chorób narządu ruchu, ośrodkowego układu nerwowego, chorób wewnętrznych, ich przebieg, leczenie, rehabilitację – W14

sposoby opisu i interpretacji podstawowych jednostek chorobowych, zna zasady diagnostyki, planowania i monitorowania przebiegu procesu fizjoterapii – W28

zasady badań funkcjonalnych i wydolnościowych niezbędnych dla doboru środków fizjoterapii, wykonywania zabiegów i stosowania odpowiednich metod terapeutycznych – W32

Student potrafi

wskazywać i wyjaśniać podstawy oraz zasady postępowania usprawniającego u osób z chorobami i dysfunkcjami narządu ruchu stosownie do ich stanu klinicznego – U02

zaplanować i monitorować postępowanie usprawniające związane z regeneracją, kompensacją w obrębie narządu ruchu i innymi schorzeniami – U16

wykonywać zabiegi z zakresu fizjoterapii u osób z chorobami i dysfunkcjami dotyczącymi różnych narządów i układów wewnętrznych- stosownie do ich stanu klinicznego i funkcjonalnego – U40

posiada umiejętności techniczne, manualne i ruchowe niezbędne do zaprezentowania ćwiczeń. – U42

Student jest gotów do

przestrzegania praw pacjenta i dbania o jego dobro – K06

realizacji zadania w sposób zapewniający bezpieczeństwo własne i otoczenia - K07

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0