Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnostyka funkcjonalna w wieku rozwojowym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZP-FIZ.s.94
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnostyka funkcjonalna w wieku rozwojowym
Jednostka: Wydział Zamiejscowy w Puławach
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość anatomii topograficznej i czynnościowej człowieka, znajomość neuroanatomii i fizjologii człowieka, umiejętności z zakresu kinezyterapii i metodyki nauczania ruchu.

Fizjoterapia kliniczna w dysfunkcjach narządu ruchu w pediatrii i wieku rozwojowym


Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

ECTS - 3

Wykłady – 10

Ćwiczenia - 5

Laboratorium - 20

Samokształcenie (praca własna studenta: przygotowanie się do zajęć, zapoznanie się z obowiązującą literaturą, wykonanie prac zaliczeniowych ) – 10

przygotowanie materiałów , współpraca z grupą - 15

Przygotowanie do egzaminu – 15

Konsultacje -15


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

K_W15– egzamin pisemny

K_W21- egzamin pisemny

K_W28- egzamin pisemny

K_W40- egzamin pisemny

K_U02 –frekwencja, cząstkowe prace zaliczeniowe, prowadzenie fragmentu zajęć na podstawie opracowanego przez studenta konspektu

do zadanego problemu dyskusja.

K_U08 – frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe,

prowadzenie fragmentu zajęć na podstawie opracowanego przez studenta konspektu

do zadanego problemu dyskusja.

K_U20 – frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe, prowadzenie fragmentu zajęć na podstawie opracowanego przez studenta konspektu

do zadanego problemu dyskusja.

K_U32 – frekwencja i cząstkowe prace zaliczeniowe, Sprawdzian umiejętności i wiedzy:

•zaliczenie praktyczne (obserwacja wykonawstwa),

•realizacja zleconego zadania

K_K10 – cząstkowe prace zaliczeniowe , obserwacja studenta, informacja zwrotna

K_K13 - cząstkowe prace zaliczeniowe , obserwacja studenta, informacja zwrotna


Pełny opis:

Zdobycie wiedzy dotyczącej etiologii, właściwych metod badania, systemów klasyfikacji, rozpoznania różnicowego oraz profilaktyki wad postawy ciała.

Zdobycie wiedzy i umiejętności dotyczących różnych metod reedukacji posturalnej oraz różnych form terapii wad postawy ciała.

Zdobycie umiejętności diagnostycznych w ocenie wad postawy umożliwiających prowadzenie badań naukowych oraz na potrzeby praktyki fizjoterapeutycznej.

Literatura:

Adler SS, Beckers D, Buck M. PNF w praktyce. Ilustrowany Przewodnik, DB

Publishing, Warszawa, 2009

2. Horst R. Trening strategii motorycznych i PNF. Top School, Kraków, 2010.

3. Petty NJ. Badanie i ocena narządu ruchu. Podręcznik dla fizjoterapeutów.

Elsevier Urban&Partner, Wrocław, 2010.

4. Kasperczyk T.: Wady postawy ciała diagnostyka i leczenie, Kasper, Kraków,

2004.

5. Lizis P.: Kształtowanie się wysklepienia łuku podłużnego stopy i problemy

korekcji płaskostopia u dzieci i młodzieży w wieku rozwojowym. AWF

Kraków 2000.

6. Romanowska A.: Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna – konspekty zajęć.

Korepetytor, 2000.

7. Stolarz A., Suchanowski A.: Korekcja bocznych skrzywień kręgosłupa, Wyd.

Uczelniane AWFiS, Gdańsk 2011.

8. Wilczyński J.: Korekcja wad postawy człowieka. ANTHROPOS, 2001.

9. Wilczyński J.: Boczne skrzywienie kręgosłupa rozpoznanie i korekcja. Część I

i II, Wszechnica Świętokrzyska, 2000

10. Donatelli RA, Rehabilitacja w sporcie, Elsevier Urban & Partner, Wrocław

2010.

Efekty uczenia się:

K_W15 zasady diagnostyki klinicznej oraz podstawowe informacje na temat badań czynnościowych stosowanych w najczęstszych jednostkach chorobowych oraz planowania procesu usprawniania

K_W21narzędzia diagnostyczne i metody oceny pacjenta dla potrzeb fizjoterapii

K_W28 sposoby opisu i interpretacji podstawowych jednostek chorobowych, zna zasady diagnostyki, planowania i monitorowania przebiegu procesu fizjoterapii

K_W40 podstawowe wiadomości o chorobach z uwzględnieniem mechanizmu i dynamiki rozwijających się zmian, mechanizmów kompensacyjnych oraz rodzaju i stopnia niepełnosprawności

K_U02 wskazywać i wyjaśniać podstawy oraz zasady postępowania usprawniającego u osób z chorobami i dysfunkcjami narządu ruchu stosownie do ich stanu klinicznego

K_U08 umiejętnie zakwalifikować pacjenta do odpowiedniego programu fizjoterapeutycznego

K_U20 wykorzystywać i obsługiwać aparaturę i sprzęt do badań funkcjonalnych

K_U38 przeprowadzić badania i testy czynnościowe niezbędne dla doboru środków fizjoterapii, wykonywania zabiegów i stosowania podstawowych metod terapeutycznych

K_K10 ponoszenia odpowiedzialności za swoją pracę i za swoje działania

K_K13przestrzegania praw i obowiązków natury etycznej i zawodowej wobec pacjenta i jego rodziny

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0