Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie [F-K.193] Semestr letni 2020/2021
Seminarium magisterskie, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie [F-K.193]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [20/21L] (zakończony)
Seminarium magisterskie [SM], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: 6
Prowadzący: Piotr Konderak
Literatura:

Bateman J., Schmidt K.-H. (2012). Multimodal Film Analysis. How Films Mean. Routledge: New York.

Bateman, J., Wildfeuer, J. & Hiippala, T. (2017). Multimodality. Foundations, Research and Analysis A Problem-Oriented Introduction. Berlin: De Gruyter Mouton.

Forceville, Ch., Urios-Aparisi, E. eds. (2009). Multimodal metaphor. Berlin: Mouton de Gruyter.

Hull, J. (2001). On Sight and Insight. A Journey into the World of Blindness. Oxford: Oneworld Publ.

Ingold, T. (2000). The Perception of the Environment. Essays on Livelihood, Dwelling and Skill. London: Routledge.

Konderak, P. (2018). Mind, Cognition, Semiosis. Ways to Cognitive Semiotics. Lublin: UMCS Press. Embodiment: Chap. 4 (119ff), Chap. 6.

Varela, F., Thompson, E., Rosch, E. (1993). The Embodied Mind. Cognitive Science and Human Experience. The MIT Press.

Ventola, E. Charles, C. & Kaltenbacher, M. (2004). Perspectives on Multimodality. Document Design Companion Series vol 6. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.

Zakres tematów:

Czym jest multimodalność - przegląd podejść

Multimodalność w perspektywie kognitywistyki

Semiotyczne analizy zjawisk multimedialnych

Empiryczne badania nad multimodalnnością (eye-tracking i in.)

Statystyka w badaniach nad multimodalnnością

Język jako zjawisko multimodalne (=multisensoryczne i polisemiotyczne); język gestów

Filmy, komiksy, strony internetowe i inne zjawiska multimodalne

Neuronauka multimodalności

Modelowanie zjawisk multimedialnych

Praca w MultiLabie

i inne

Metody dydaktyczne:

dyskusja seminaryjna

prezentacje studenckie

analiza tekstów

praca ze studentem w laboratorium badań nad multimodlanością

korekta tekstów

Metody i kryteria oceniania:

Ocena aktywności w trakcie spotkań seminaryjnych, w tym ocena przygotowywanych prezentacji studenckich

Ocena osiągnięcia tzw. "kamieni milowych":

sem. I: określenie tematyki pracy

sem. II: sformułowanie tematu i zarys struktury pracy

sem. III: przygotowanie pracy do obrony, tam gdzie to niezbędne realizacja badań empirycznych

Uwagi:

P. Konderak: Multimodalność percepcji i komunikacji

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0