Seminarium magisterskie [F-K.193]
Semestr letni 2020/2021
Seminarium magisterskie,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [F-K.193] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [20/21L]
(zakończony)
Seminarium magisterskie [SM], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | 6 |
Prowadzący: | Piotr Konderak |
Literatura: |
Bateman J., Schmidt K.-H. (2012). Multimodal Film Analysis. How Films Mean. Routledge: New York. Bateman, J., Wildfeuer, J. & Hiippala, T. (2017). Multimodality. Foundations, Research and Analysis A Problem-Oriented Introduction. Berlin: De Gruyter Mouton. Forceville, Ch., Urios-Aparisi, E. eds. (2009). Multimodal metaphor. Berlin: Mouton de Gruyter. Hull, J. (2001). On Sight and Insight. A Journey into the World of Blindness. Oxford: Oneworld Publ. Ingold, T. (2000). The Perception of the Environment. Essays on Livelihood, Dwelling and Skill. London: Routledge. Konderak, P. (2018). Mind, Cognition, Semiosis. Ways to Cognitive Semiotics. Lublin: UMCS Press. Embodiment: Chap. 4 (119ff), Chap. 6. Varela, F., Thompson, E., Rosch, E. (1993). The Embodied Mind. Cognitive Science and Human Experience. The MIT Press. Ventola, E. Charles, C. & Kaltenbacher, M. (2004). Perspectives on Multimodality. Document Design Companion Series vol 6. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins. |
Zakres tematów: |
Czym jest multimodalność - przegląd podejść Multimodalność w perspektywie kognitywistyki Semiotyczne analizy zjawisk multimedialnych Empiryczne badania nad multimodalnnością (eye-tracking i in.) Statystyka w badaniach nad multimodalnnością Język jako zjawisko multimodalne (=multisensoryczne i polisemiotyczne); język gestów Filmy, komiksy, strony internetowe i inne zjawiska multimodalne Neuronauka multimodalności Modelowanie zjawisk multimedialnych Praca w MultiLabie i inne |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja seminaryjna prezentacje studenckie analiza tekstów praca ze studentem w laboratorium badań nad multimodlanością korekta tekstów |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena aktywności w trakcie spotkań seminaryjnych, w tym ocena przygotowywanych prezentacji studenckich Ocena osiągnięcia tzw. "kamieni milowych": sem. I: określenie tematyki pracy sem. II: sformułowanie tematu i zarys struktury pracy sem. III: przygotowanie pracy do obrony, tam gdzie to niezbędne realizacja badań empirycznych |
Uwagi: |
P. Konderak: Multimodalność percepcji i komunikacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.