Seminarium magisterskie [F-K.193-4L]
Semestr letni 2020/2021
Seminarium magisterskie,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [F-K.193-4L] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [20/21L]
(zakończony)
Seminarium magisterskie [SM], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 4 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Cezary Mordka |
Literatura: |
Ayer J. 1964, The Foundations of Empirical Knowledge, Palgrave Macmillan. 1965 (Wyd. polskie) Problem poznania, tłum. E.König-Chwedeńczuk, PWN, Warszawa. Baumgarten H.M. 1993, Przemiany pojęcia rozumu w dziejach myślenia europejskiego, „Edukacja Filozoficzna” Vol.16. Beck L.J. 1965, The Metaphysics of Descartes, Oxford 1965. Chmielecki A. 2013, Podstawy psychoniki. Ku alternatywie dla cognitive science, Warszawa. Crick F. 1997, (Wyd. polskie) Zdumiewająca hipoteza czyli nauka w poszukiwaniu duszy, tłum B.Chacińska-Abrahamowicz, M.Abrahamowicz, Warszawa. Hempoliński M. 1969, Problemy percepcji. Teoria danych zmysłowych w brytyjskiej filozofii analitycznej, PWN, Warszawa. 1989, Filozofia współczesna, Warszawa Hirst R.J. 1959, The Problems of Perception, London , Allen and Unwin. iłat R. 1999, Umysł jako model świata. Warszawa. Plantinga A. 1986, Epistemic Justification, „Noûs” Vol.20, No, 1. Platon 1999, wyd. polskie, Teajtet, tłum. W.Witwicki, Kęty. Pöppel E. A-L Edingshaus A.L 1998, (Wyd. polskie) Mózg –tajemniczy kosmos, tłum.M.Skalska, PIW, Warszawa. Pollock J.L. and J. Cruz J. 1999, Contemporary Theories of Knowledge, Rowman & Littlefield Kim J. 2002, Umysł w świecie fizycznym, tłum. R.Poczubut, Warszawa. |
Zakres tematów: |
1.Wprowadzenie do problematyki seminarium: wszystkie poniższe zagadnienia związane są z przyszłymi możliwymi tematami prac magisterskich 2.Formalne zasady pisania pracy magiesterskiej 3.Pojęcie uzasadniania 4.4, 5Fundacjonistyczne koncepcje uzasadniania 6, 7 Reliabilizm 8, 9 Kohenrencjonistyczne koncepcje uzasadniania 9, 10 Pragmatyzm 11.Obalenie sceptycyzmu 12.Uwiarygodnienie poznania 13.Prawda jako wartość epistemologiczna 14.Niemożność utrzymania klasycznej koncepcji prawdy Podsumowanie |
Metody dydaktyczne: |
Wykład, rozmowa, dyskusja |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena prac pisemnych. |
Uwagi: |
prof. C. Mordka |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.