Edytorstwo cyfrowe [H-EC-FP-2S.3]
Semestr zimowy 2021/2022
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edytorstwo cyfrowe [H-EC-FP-2S.3] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [21/22Z]
(zakończony)
Laboratorium [LB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 15 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Beata Jarosz |
Literatura: |
1. „Tekst (w) sieci”, t. 1: „Tekst – Język – Gatunki”, red. D. Ulicka, Warszawa 2009; t. 2: „Literatura – Społeczeństwo – Komunikacja”, red. A. Gumkowska, Warszawa 2009. 2. Bomba R., Radomski A., Solska E. (red.), „Humanistyka cyfrowa. Badanie tekstów, obrazów i dźwięku”, Lublin 2016. 3. Dawson A., „Ponadczasowe strony internetowe”, przeł. R. Jońca, Gliwice 2012. 4. Lipiec P., Sosna Ł., „Jak stworzyć najlepszy blog Wordpres 2.0”, Warszawa 2007. 5. Millhollon M., Castrina J., „Tworzenie stron WWW”, Warszawa 2003. 7. Nielsen J., Tahir M., „Funkcjonalność Stron WWW. 50 witryn bez sekretów”, przeł. S. Dzieniszewski, Gliwice 2006. 8. Nowak P., Wójtowicz A. (red.), „e-Edytorstwo. Edytorstwo w świecie nowych mediów”, , Lublin 2013. 9. Starachowicz K., Knap J. (red.), „Typograficzne przestrzenie tekstu”, Kraków 2014. |
Zakres tematów: |
1-2. E-edytorstwo a edytorstwo tradycyjne - przypomnienie wiadomości. 3-4. Tekst w przestrzeni wirtualnej. Implikacje edytorskie. 5-7. Typografia statyczna i kinetyczna (omówienie dzieł m.in. Petera Biľaka, Marcina Koralewskiego oraz przygotowanie do samodzielnego stworzenia animacji). 8-9. Charakterystyka poprawnie zaprojektowanej strony internetowej. Zalecenia typograficzne. 10-12. Zasady projektowania stron internetowych o dowolnej tematyce i analiza wybranych witryn. 13-15. Poznanie środowiska cyfrowego umożliwiającego projektowanie stron internetowych i przygotowywanie do stworzenia własnych projektów. |
Metody dydaktyczne: |
- klasyczna metoda problemowa - dyskusja dydaktyczna - wyjaśnienie - opis i opowiadanie - wykład informacyjny - wykład konwersatoryjny - metoda przewodniego tekstu - ćwiczenia przedmiotowe - e-learning |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wykonania zadań związanych z realizacją kolejnych tematów zgodnie z ogólnymi kryteriami wskazanymi w procedurze wydziałowej. Kryteria szczegółowe są podawane na początku zajęć. Animacja oraz projekt są oceniane według kilku kryteriów (w tym kompozycja, szata graficzna, warstwa tekstowa, rozwiązania nawigacyjne), za które student(ka) otrzymuje określoną liczbę punktów. Ich suma skutkuje wystawieniem oceny w oparciu o skalę: 0-49% - niedostateczny; 50-59% - dostateczny, 60-69% - +dostateczny, 70-79% - dobry, 80-89% - +dobry, 90-100% - bardzo dobry. |
Uwagi: |
Zajęcia w roku akademickim 2021/2022 na mocy decyzji Dziekan Wydziału Filologicznego realizowane są w trybie zdalnym na platformie Teams. W związku z reżimem sanitarnym wszelkie materiały dydaktyczne są przekazywane za pośrednictwem w.w. platformy. W związku z ochroną danych osobowych studentów link oraz kod do zespołu na platformie Teams zostanie przekazany osobom należącym do grupy zajęciowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.