Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edytorstwo cyfrowe [H-EC-FP-2S.3] Semestr zimowy 2021/2022
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Edytorstwo cyfrowe [H-EC-FP-2S.3]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/2022 [21/22Z] (zakończony)
Laboratorium [LB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Beata Jarosz
Literatura:

1. „Tekst (w) sieci”, t. 1: „Tekst – Język – Gatunki”, red. D. Ulicka, Warszawa 2009; t. 2: „Literatura – Społeczeństwo – Komunikacja”, red. A. Gumkowska, Warszawa 2009.

2. Bomba R., Radomski A., Solska E. (red.), „Humanistyka cyfrowa. Badanie tekstów, obrazów i dźwięku”, Lublin 2016.

3. Dawson A., „Ponadczasowe strony internetowe”, przeł. R. Jońca, Gliwice 2012.

4. Lipiec P., Sosna Ł., „Jak stworzyć najlepszy blog Wordpres 2.0”, Warszawa 2007.

5. Millhollon M., Castrina J., „Tworzenie stron WWW”, Warszawa 2003.

7. Nielsen J., Tahir M., „Funkcjonalność Stron WWW. 50 witryn bez sekretów”, przeł. S. Dzieniszewski, Gliwice 2006.

8. Nowak P., Wójtowicz A. (red.), „e-Edytorstwo. Edytorstwo w świecie nowych mediów”, , Lublin 2013.

9. Starachowicz K., Knap J. (red.), „Typograficzne przestrzenie tekstu”, Kraków 2014.

Zakres tematów:

1-2. E-edytorstwo a edytorstwo tradycyjne - przypomnienie wiadomości.

3-4. Tekst w przestrzeni wirtualnej. Implikacje edytorskie.

5-7. Typografia statyczna i kinetyczna (omówienie dzieł m.in. Petera Biľaka, Marcina Koralewskiego oraz przygotowanie do samodzielnego stworzenia animacji).

8-9. Charakterystyka poprawnie zaprojektowanej strony internetowej. Zalecenia typograficzne.

10-12. Zasady projektowania stron internetowych o dowolnej tematyce i analiza wybranych witryn.

13-15. Poznanie środowiska cyfrowego umożliwiającego projektowanie stron internetowych i przygotowywanie do stworzenia własnych projektów.

Metody dydaktyczne:

- klasyczna metoda problemowa

- dyskusja dydaktyczna

- wyjaśnienie

- opis i opowiadanie

- wykład informacyjny

- wykład konwersatoryjny

- metoda przewodniego tekstu

- ćwiczenia przedmiotowe

- e-learning

Metody i kryteria oceniania:

Ocena wykonania zadań związanych z realizacją kolejnych tematów zgodnie z ogólnymi kryteriami wskazanymi w procedurze wydziałowej. Kryteria szczegółowe są podawane na początku zajęć.

Animacja oraz projekt są oceniane według kilku kryteriów (w tym kompozycja, szata graficzna, warstwa tekstowa, rozwiązania nawigacyjne), za które student(ka) otrzymuje określoną liczbę punktów. Ich suma skutkuje wystawieniem oceny w oparciu o skalę: 0-49% - niedostateczny; 50-59% - dostateczny, 60-69% - +dostateczny, 70-79% - dobry, 80-89% - +dobry, 90-100% - bardzo dobry.

Uwagi:

Zajęcia w roku akademickim 2021/2022 na mocy decyzji Dziekan Wydziału Filologicznego realizowane są w trybie zdalnym na platformie Teams. W związku z reżimem sanitarnym wszelkie materiały dydaktyczne są przekazywane za pośrednictwem w.w. platformy.

W związku z ochroną danych osobowych studentów link oraz kod do zespołu na platformie Teams zostanie przekazany osobom należącym do grupy zajęciowej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)