Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Filozofia dla kognitywistów [F-K.91] Semestr zimowy 2021/2022
Konwersatorium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Filozofia dla kognitywistów [F-K.91]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/2022 [21/22Z] (zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 15:00 - 16:30
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: 20
Prowadzący: Tomasz Walczyk
Literatura:

1. Arystoteles, Zachęta do filozofii

2. Platon, Państwo (księga siódma),

3. Epikur, List do Herodota. [w:] Diogenes Laertios, Żywoty i poglądy słynnych filozofów, ks. X

4. R. Descartes, Rozprawa o metodzie

5. G. W. F. Leibniz, Zasady filozofii, czyli monadologia

6. J. Locke, Rozważania dotyczące rozumu ludzkiego, księga II

7. G. Berkeley, Trzy dialogi między Hylasem i Filonousem (Dialog pierwszy)

8. D. Hume, Badania dotyczące rozumu ludzkiego, (II O pochodzeniu idei, III O kojarzeniu się idei, IV Wątpliwości sceptyczne

dotyczące czynności rozumu)

9. I. Kant, Krytyka czystego rozumu, t. 1 (O przestrzeni, O czasie)

10. E. Husserl, Idea fenomenologii

11. V. v. O. Quine, O tym, co istnieje, [w:] Z punktu widzenia logiki

12. S. Lem, Summa technologiae

13. K. R. Popper, Epistemologia bez podmiotu poznającego, [w:] Wiedza obiektywna, PWN, Warszawa 1992.

14. J. Searle, Umysł, mózg i nauka (1. Problem psychofizyczny, 2. Czy komputery mogą myśleć?), Warszawa 1995.

15. A. Clark, D. Chalmers, Umysł rozszerzony.

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne

2. Arystoteles, Zachęta do filozofii

3. Platon, Państwo (księga siódma),

4. Epikur, List do Herodota

5. R. Descartes, Rozprawa o metodzie

6. G. W. F. Leibniz, Zasady filozofii, czyli monadologia

7. J. Locke, Rozważania dotyczące rozumu ludzkiego

8. G. Berkeley, Trzy dialogi między Hylasem i Filonousem

9. D. Hume, Badania dotyczące rozumu ludzkiego

10. I. Kant, Krytyka czystego rozumu

11. E. Husserl, Idea fenomenologii

12. V. v. O. Quine, O tym, co istnieje

13. Zagadnienia filozoficzne w twórczości Stanisława Lema.

14. K. R. Popper, Epistemologia bez podmiotu poznającego.

15. J. Searle, Umysł, mózg i nauka

Metody dydaktyczne:

analiza tekstu źródłowego

dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność studentów podczas konwersatoriów.

Możliwe sprawdzanie stanu przygotowania studentów do zajęć w formie ustnej lub pisemnej.

Kolokwia podsumowujące poszczególne działy na zajęciach.

Praca pisemna w formie eseju.

Uwagi:

zajęcia stacjonarne, prowadzi dr Walczyk

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)