Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie [F-K.193] Semestr zimowy 2021/2022
Seminarium magisterskie, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie [F-K.193]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/2022 [21/22Z] (zakończony)
Seminarium magisterskie [SM], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Piotr Konderak
Strona domowa grupy: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=13016
Literatura:

Abram, D. (1997). The Spell of the Sensuous: Perception and Language in a more-than-human world. Vintage Books.

Varela, F., Thompson, E., Rosch, E. (1993). The Embodied Mind. Cognitive Science and Human Experience. The MIT Press.

Gazzaniga, M., Ivry, R., Mangun, G. (2014). Cognitive Neuroscience. The Biology of Mind. (pp. 207-215). W.W.Norton: New York.

Forceville, Ch., Urios-Aparisi, E. eds. (2009). Multimodal metaphor. Berlin: Mouton de Gruyter.

Thompson, E. (2015). Waking, dreaming, being : new light on the self and consciousness from neuroscience, meditation, and philosophy. New York: Columbia University Press

Ventola, E. Charles, C. & Kaltenbacher, M. (2004). Perspectives on Multimodality. Document Design Companion Series vol 6. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.

Hull, J. (2001). On Sight and Insight. A Journey into the World of Blindness. Oxford: Oneworld Publ.

Ingold, T. (2000). The Perception of the Environment. Essays on livelihood, dwelling and skill. London: Routledge.

Konderak, P. (2018). Mind, Cognition, Semiosis. Ways to Cognitive Semiotics. UMCS Press.

Zakres tematów:

A. Mulitisensoryczność percepcji – na poziomie psychologicznym, neurobiologicznym, fenomenologicznym.

1. Rola ciała (emobidiment) i środowiska (situatedness).

2. Jak zmysły współdziałają ze sobą? Jakie konsekwencje ma utrata jednego ze zmysłów?

3. Jak badać zaangażowanie zmysłów w poznanie (eye-tracking, motion capturing)? Jak modelować percepcję multisensoryczną?

B. Polisemiotyczność komunikacji

1. wielość środków wyrazu (język mówiony, pisany, obrazy statyczne, obrazy ruchome, gesty, etc.) w tworzeniu komunikatów;

2. współistnienie środków wyrazu (w filmach, ilustrowanych książkach, na stronach internetowych)?

3. modelowanie procesów komunikacji (np. Natural Language Processing)

4. polisemiotyczność w procesach uczenia się lub edukowania

C. Poznanie multimodalne jako kombinacja multisensoryczności i polisemiotyczności

Metody dydaktyczne:

dyskusja seminaryjna

prezentacje studenckie

analiza tekstów

praca ze studentami w laboratorium badań nad multimodlanością

korekta tekstów

Metody i kryteria oceniania:

ocena bieżącej aktywności studentów w trakcie spotkań seminaryjnych, w szczególności ocena osiągnięcia tzw. "kamieni milowych":

sem. I: określenie tematyki pracy

sem. II: sformułowanie tematu i zarys struktury pracy

sem. III: przygotowanie pracy do obrony, w tym - w wybranych przypadkach - przeprowadzenie stosownych badań empirycznych

Uwagi:

dr hab. Piotr Konderak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0