Seminarium magisterskie [F-K.193]
Semestr zimowy 2021/2022
Seminarium magisterskie,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [F-K.193] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [21/22Z]
(zakończony)
Seminarium magisterskie [SM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Piotr Konderak |
Strona domowa grupy: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=13016 |
Literatura: |
Abram, D. (1997). The Spell of the Sensuous: Perception and Language in a more-than-human world. Vintage Books. Varela, F., Thompson, E., Rosch, E. (1993). The Embodied Mind. Cognitive Science and Human Experience. The MIT Press. Gazzaniga, M., Ivry, R., Mangun, G. (2014). Cognitive Neuroscience. The Biology of Mind. (pp. 207-215). W.W.Norton: New York. Forceville, Ch., Urios-Aparisi, E. eds. (2009). Multimodal metaphor. Berlin: Mouton de Gruyter. Thompson, E. (2015). Waking, dreaming, being : new light on the self and consciousness from neuroscience, meditation, and philosophy. New York: Columbia University Press Ventola, E. Charles, C. & Kaltenbacher, M. (2004). Perspectives on Multimodality. Document Design Companion Series vol 6. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins. Hull, J. (2001). On Sight and Insight. A Journey into the World of Blindness. Oxford: Oneworld Publ. Ingold, T. (2000). The Perception of the Environment. Essays on livelihood, dwelling and skill. London: Routledge. Konderak, P. (2018). Mind, Cognition, Semiosis. Ways to Cognitive Semiotics. UMCS Press. |
Zakres tematów: |
A. Mulitisensoryczność percepcji – na poziomie psychologicznym, neurobiologicznym, fenomenologicznym. 1. Rola ciała (emobidiment) i środowiska (situatedness). 2. Jak zmysły współdziałają ze sobą? Jakie konsekwencje ma utrata jednego ze zmysłów? 3. Jak badać zaangażowanie zmysłów w poznanie (eye-tracking, motion capturing)? Jak modelować percepcję multisensoryczną? B. Polisemiotyczność komunikacji 1. wielość środków wyrazu (język mówiony, pisany, obrazy statyczne, obrazy ruchome, gesty, etc.) w tworzeniu komunikatów; 2. współistnienie środków wyrazu (w filmach, ilustrowanych książkach, na stronach internetowych)? 3. modelowanie procesów komunikacji (np. Natural Language Processing) 4. polisemiotyczność w procesach uczenia się lub edukowania C. Poznanie multimodalne jako kombinacja multisensoryczności i polisemiotyczności |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja seminaryjna prezentacje studenckie analiza tekstów praca ze studentami w laboratorium badań nad multimodlanością korekta tekstów |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena bieżącej aktywności studentów w trakcie spotkań seminaryjnych, w szczególności ocena osiągnięcia tzw. "kamieni milowych": sem. I: określenie tematyki pracy sem. II: sformułowanie tematu i zarys struktury pracy sem. III: przygotowanie pracy do obrony, w tym - w wybranych przypadkach - przeprowadzenie stosownych badań empirycznych |
Uwagi: |
dr hab. Piotr Konderak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.