Warsztaty filmowe (PW) [L-WF-TCAK-1S.5]
Semestr zimowy 2024/2025
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Warsztaty filmowe (PW) [L-WF-TCAK-1S.5] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [24/25Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 21 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Michał Bobrowski |
Literatura: |
David Bordwell, Kristin Thompson, Film Art/ Sztuka filmowa. Wprowadzenie, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2010. Martin Schabenbeck, Format scenariusza filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2008. Rafał Syska, Zachować dystans. Filmowy świat Roberta Altmana, rozdział: Narracja o społeczeństwie, Rabid, Kraków 2008, s. 289-356. Wybrane lektury filmowe: "Na skróty", reż. Robert Altman, 1993 "The Master", reż. Riho Unt, 2015 "Garby", reż. Marek Serafiński, 1998 "Syberyjska lekcja", reż. Wojciech Staroń, 1998 |
Zakres tematów: |
Celem kursu jest zaznajomienie studentów z podstawowymi elementami warsztatu filmowca poprzez zajęcia praktyczne a także analizę techniczną gotowych dzieł filmowych lub ich fragmentów. Studenci zapoznają się z elementarnymi problemami z zakresu narracji i dramaturgii filmowej, sztuki scenopisarskiej, operatorskiej, aktorskiej, reżyserskiej i montażowej. Studenci opanują także darmowy program do edycji wideo.Zapoznając się z jego możliwościami będą przemontowywać archiwalne materiały filmowe zgodnie z regułami warsztatu montażu wideoklipowego. Przez cały semestr uczestnicy podzieleni na zespoły robocze pracują nad projektem filmu fabularnego, dokumentalnego lub animowanego. Równolegle podczas zajęć analizowane będą przykłady krótko- i pełnometrażowych filmów fabularnych i dokumentalnych pod kątem zastosowanych rozwiązań scenopisarskich, narracyjno-dramaturgicznych, operatorskich czy montażowych. |
Metody dydaktyczne: |
Praca projektowa (indywidualna lub w zespole); metody ekspozycyjne (prezentacja fragmentów filmowych, demonstracje instruktażowe); metody konwersatoryjne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia są gotowe filmy krótkometrażowe zrealizowane przez poszczególne zespoły robocze. Ponadto prowadzący dokumentuje i poddaje ocenie rezultaty wcześniejszych etapów pracy (treatment, scenariusz, surowy materiał filmowy). Na zaliczenie ma też wpływ obecność i aktywność uczestników na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.