Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty filmowe (PW) [L-WF-TCAK-1S.5] Semestr zimowy 2024/2025
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztaty filmowe (PW) [L-WF-TCAK-1S.5]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/2025 [24/25Z] (zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 21
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Michał Bobrowski
Literatura:

David Bordwell, Kristin Thompson, Film Art/ Sztuka filmowa. Wprowadzenie, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2010.

Martin Schabenbeck, Format scenariusza filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2008.

Rafał Syska, Zachować dystans. Filmowy świat Roberta Altmana, rozdział: Narracja o społeczeństwie, Rabid, Kraków 2008, s. 289-356.

Wybrane lektury filmowe:

"Na skróty", reż. Robert Altman, 1993

"The Master", reż. Riho Unt, 2015

"Garby", reż. Marek Serafiński, 1998

"Syberyjska lekcja", reż. Wojciech Staroń, 1998

Zakres tematów:

Celem kursu jest zaznajomienie studentów z podstawowymi elementami warsztatu filmowca poprzez zajęcia praktyczne a także analizę techniczną gotowych dzieł filmowych lub ich fragmentów.

Studenci zapoznają się z elementarnymi problemami z zakresu narracji i dramaturgii filmowej, sztuki scenopisarskiej, operatorskiej, aktorskiej, reżyserskiej i montażowej.

Studenci opanują także darmowy program do edycji wideo.Zapoznając się z jego możliwościami będą przemontowywać archiwalne materiały filmowe zgodnie z regułami warsztatu montażu wideoklipowego.

Przez cały semestr uczestnicy podzieleni na zespoły robocze pracują nad projektem filmu fabularnego, dokumentalnego lub animowanego.

Równolegle podczas zajęć analizowane będą przykłady krótko- i pełnometrażowych filmów fabularnych i dokumentalnych pod kątem zastosowanych rozwiązań scenopisarskich, narracyjno-dramaturgicznych, operatorskich czy montażowych.

Metody dydaktyczne:

Praca projektowa (indywidualna lub w zespole); metody ekspozycyjne (prezentacja fragmentów filmowych, demonstracje instruktażowe); metody konwersatoryjne.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia są gotowe filmy krótkometrażowe zrealizowane przez poszczególne zespoły robocze. Ponadto prowadzący dokumentuje i poddaje ocenie rezultaty wcześniejszych etapów pracy (treatment, scenariusz, surowy materiał filmowy). Na zaliczenie ma też wpływ obecność i aktywność uczestników na zajęciach.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3708b8fbb (2024-12-19)