Ekonometria [E-E-LS-O.3]
Semestr zimowy 2022/2023
Konwersatorium,
grupa nr 4
Przedmiot: | Ekonometria [E-E-LS-O.3] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [22/23Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 16:45 - 18:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Gergont | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podstawowa 1. Gruszczyński M., Podgórska M. (red.), Ekonometria, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2003. 2. Kufel, T. (2009). Ekonometria: Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programu GRETL. Wydawnictwo Naukowe PWN. 3. G.S. Maddala (1992). Introduction to Econometrics. Macmillan. Uzupełniająca 1. Greene, W. H. (2018). Econometric analysis (Eighth edition). Pearson. 2. Wooldridge, J. M. (2016). Introductory econometrics: A modern approach (Sixth edition, student edition). Cengage Learning. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Rodzaje danych i zmiennych statystycznych. 2. Model ekonometryczny i jego elementy. 3. Klasyczna metoda najmniejszych kwadratów. 4. Uogólniona metoda najmniejszych kwadratów. 5. Modele nieliniowe. 6. Modele ze zmiennymi przekształconymi logarytmicznie. 7. Modele ze zmiennymi jakościowymi w roli zmiennych objaśnianych (logit) i objaśniających. 8. Modele dynamiczne (ze skończonym rozkładem opóźnień (DL), autoregresyjny (AR), autoregresyjny z rozkładem opóźnień (ADL), z geometrycznym rozkładem opóźnień (Koycka). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Omówienie 2. Prezentacja sposobu wykonania analiz w programach specjalistycznych. 3. Studium przypadku (studium przykładowe). 4. Rozwiązywanie zadań. 5. Udostępnianie materiałów dydaktycznych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach. Aktywność na zajęciach. Dwa kolokwia zaliczeniowe z wykorzystaniem Gretl, arkusza kalkulacyjnego oraz platformy e-learningowej Wirtualny kampus UMCS oceniane zgodnie z poniższą zasadą: 0-49% - NDST 50-60% - DST 61-70% - DST+ 71-80% - DB 81-90% - DB+ 91-100% - BDB |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
mgr Agnieszka Gergont (KW4) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.