Matematyka dla ekonomistów [E-MSG-LS-O.2]
Semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Matematyka dla ekonomistów [E-MSG-LS-O.2] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [22/23Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 32 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 40 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Gabriela Dycha | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Krysicki W., Włodarski L., Analiza matematyczna w zadaniach, t. I, PWN, Warszawa, 1986. 2. Krysicki W., Włodarski L., Analiza matematyczna w zadaniach, t. II, PWN, Warszawa, 1987. 3. Jurlewicz T., Skoczyłas Z., Algebra liniowa 1, Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław 2006. 4. Gewert Skoczyłas., Skoczylas Z., Analiza matematyczna 1, Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław 2007. 5. Stirling D.; Mathematical Analysis and Proof; WP, UK 2009. |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Elementy logiki matematycznej. Formy zdaniowe. Kwantyfikatory. Algebra zbiorów. Iloczyn kartezjański. 2. Funkcje rzeczywiste i ich podstawowe rodzaje. (funkcja złożona, odwrotna itd.). 3. Funkcje potęgowa, wykładnicza i logarytmiczna, funkcje trygonometryczne. 4. Ciągi liczbowe. Ciąg arytmetyczny i geometryczny. Granica ciągu. 5. Macierze i wyznaczniki. 6. Zastosowanie rachunku macierzowego do rozwiązywaniu układów równań. 7. Granica i ciągłość funkcji jednej zmiennej. 8. Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej. 9. Zastosowanie rachunku różniczkowego w ekonomii. 10. Całka funkcji jednej zmiennej i jej interpretacja w ekonomii. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia polegające na rozwiązywaniu zadań, analizowaniu przykładów stanowiących określone zastosowanie wiedzy teoretycznej. Wyciąganie odpowiednich wniosków na podstawie otrzymanych wyników i rozwiązań oraz podjęta wobec nich dyskusja. Uzupełnianie materiałów w formie zadań dodatkowych do rozwiązywania. Kolokwia organizowane stacjonarnie. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1) Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest pozytywny wynik z kolokwiów (I i II). Waga każdego z kolokwiów w ocenie końcowej wynosi po 50%. 2) Zaliczenie (zadania obliczeniowe + pytania testowe). Podczas nauczania zdalnego zaliczenie odbywa się poprzez platformę MS Teams. 3) Podczas kolokwiów sprawdzana jest umiejętność samodzielnego rozwiązywania zadań w zakresie zgodnym z treściami merytorycznymi omówionymi wcześniej w trakcie zajęć. 4) Oceny uzyskiwane przez studentów są uzależnione od skuteczności, czyli ilorazu uzyskanej liczby punktów i maksymalnej, możliwej do zdobycia, liczby punktów: 100% - 96% 5,0 95% - 86% 4,5 85% - 76% 4,0 75% - 66% 3,5 65% - 56% 3,0 55% - 0% 2,0 5) Ocena uzyskana na podstawie zaliczonych kolokwiów może zostać podniesiona dzięki aktywnemu uczestnictwu studenta podczas zajęć. 6) Ocena może zostać dodatkowo podniesiona o maksymalnie 0,5 na podstawie poprawnie rozwiązanych zadań dla chętnych, udostępnianych przez prowadzącego. |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
mgr Gabriela Dycha (CA1) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.