Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium [POL-PM-LS-SM5] Semestr zimowy 2022/2023
Seminarium licencjackie, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium [POL-PM-LS-SM5]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [22/23Z] (zakończony)
Seminarium licencjackie [SEM-LIC], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Natasza Ziółkowska-Kurczuk
Literatura:

1. Altman Rick, Gatunki filmowe, PWN, Warszawa 2012.

3. Historia polskiego filmu dokumentalnego (1896 – 1944), red. Hendrykowska Małgorzata, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2015.

4. Historia polskiego filmu dokumentalnego (1945 – 2014), red. Hendrykowska Małgorzata, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2015.

5. Kino epoki nowofalowej. Historia kina, tom 3, red.: Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, |Wyd. Elektron, 2015.

6. Kino klasyczne. Historia kina, tom 2, red.: Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, Wyd. Elektron, 2011.

7. Kino nieme. Historia kina, tom 1, red.: Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska,

Rafał Syska, Wyd. Elektron, 2014.

8. Zenderowski Radosław, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Wyd CeDeWu, Warszawa 2017.

8. Lubelski Tadeusz., Historia kina polskiego. Twórcy, filmy, konteksty, Wyd. Videograf II, Katowice, 2009.

11. Płażewski Jerzy., Język filmu, Książka i Wiedza, Warszawa 2008.

12. Syska Rafał, Wojnicka Joanna, Historia filmu, Wyd. Dragon, Warszawa 2016.

Zakres tematów:

1. Pogłębienie wiedzy filmoznawczej i medioznawczej. Formułowanie zakresu badań

2. Przypomnienie problematyki związanej z analizą dzieła filmowego i medialnego.

3. Wybór tematów prac licencjackich.

4. Poszukiwanie literatury i innych źródeł badawczych.

5. Ikonograficzne źródła badawcze.

6. Technika sporządzania dokumentacji naukowej i badawczej.

7. Gromadzenie materiałów.

8. Opracowywanie materiałów naukowych.

9. Zasady sporządzania przypisów.

10. Zasady sporządzania bibliografii.

11. Konkretyzacja tematu pracy dyplomowej oraz opracowanie struktury.

12. Podział materiału na poszczególne rozdziały.

13. Zasady pisania wstępu.

14. Zasady pisania zakończenia.

15. Praca nad stylem poszczególnych rozdziałów.

Metody dydaktyczne:

Seminarium obejmuje elementy wykładu, ale również wystąpienia studentów na ustalony wcześniej temat np. w formie referatów oraz cytowania fragmentów napisanych prac.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest realizowanie poszczególnych etapów pisania pracy dyplomowej oraz złożenie jej części, a następnie całości we wcześniej określonych terminach. Ocena pracy następuje w połączeniu z egzaminem dyplomowym.

Uwagi:

Prof. dr hab. Natasza Ziółkowska-Kurczuk

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-32439b0f2 (2025-04-22)