Technologia informacyjna [POL-PM-LS-TI]
Semestr zimowy 2022/2023
Konwersatorium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Technologia informacyjna [POL-PM-LS-TI] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [22/23Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Grażyna Piechota |
Literatura: |
Gurbiel E., Krupicka H., Sysło M.M. Powiązania technologii informacyjnej z edukacją medialną. Materiały II Konferencji, „Media a Edukacja”, Poznań 1998, 353-361. Krok E., Rola i znaczenie technologii informacyjnej w edukacji, „Zeszyty Naukowe. Studia Informatica”, 2014, nr 35, s.53-64. Sysło M.M., Technologia informacyjna a edukacja medialna. Materiały V Konferencji, „Media w Kulturze, Nauce i Oświacie”, Tarnów – Krynica 20-22.10.1997; zob. również „Edukacja Medialna”, 1/1998. Sysło M.M., Rozwój technologii informacyjnej a edukacja – stan, kierunki, wyzwania, w: Holistyczne i analityczne metody diagnostyki edukacyjnej. Perspektywy informatyczne egzaminów szkolnych, red. B. Niemierko, G. Szyling, Gdańsk 2005. Wykorzystanie technologii informacyjnych w edukacji https://www.space4living.pl/wykorzystanie-technologii-informacyjnych-w-edukacji/ |
Zakres tematów: |
1. Wyszukiwanie informacji: wyszukiwarki, multiwyszukiwarki naukowe, biblioteczne 2. Bazy danych i bibliograficzne, portale edukacyjne – wyszukiwanie informacji 3. Biblioteki cyfrowe polskie i światowe (wybrane zasoby) 4. Padlet - wirtualna tablica informacyjna (pozyskiwanie i wizualizacja informacji) 5. Prezentacja w programie Emaze 6. Mapy myśli – darmowe narzędzia do gromadzenia i wizualizacji informacji (Coggle, MindMup) 7. Aplikacja LearningApps – narzędzie wykorzystywane w edukacji 8. Projektowanie i edycja komiksów przy użyciu narzędzi online: Witty Comics, PIXTON 9. REMIKS W KULTURZE - Projekt prezentacji w programie PIKTOCHART oraz REMIKS/KOLAŻ fotografii w programach Funny Photo oraz PhotoCollage 10. Projektowanie druków okazjonalnych (plakat, ulotka, folder) w programie Canva 11. Blendspace – program do gromadzenia, wizualizacji i sprawdzenia wiedzy (quiz) 12. Quizlet do tworzenia fiszek i gier 13. Zarządzanie bibliografią – Mendeley: menadżer bibliografii: gromadzenie i pozyskiwanie informacji 14. Kreatywne CV i list motywacyjny - projektowanie |
Metody dydaktyczne: |
wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja, burza mózgów, metoda projektu, prezentacja multimedialna (MS PowerPoint, Emaze) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę (podstawą oceny są przesyłane zadania oraz projekty przez Wirtualny Kampus UMCS) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.