Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie Językoznawstwo/Glottodydaktyka/Translacja MK5 [H-SM-JGT-A.N-2S.1] Semestr zimowy 2022/2023
Seminarium magisterskie, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie Językoznawstwo/Glottodydaktyka/Translacja MK5 [H-SM-JGT-A.N-2S.1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [22/23Z] (zakończony)
Seminarium magisterskie [SM], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 8
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Małgorzata Krzemińska-Adamek
Literatura:

Aitchison, J. (2003). Words in the Mind: an Introduction to the Mental Lexicon. Oxford: Blackwell.

Carter, R. (1987). Vocabulary. Applied Linguistic Perspectives. New York: Routledge.

Chodkiewicz, H. (2000). Vocabulary Acquisition from the Written Context. Inferring Word Meanings by Polish Learners of English. Lublin: Maria Curie-Skłodowska University Press.

Coady J., & Huckin, T. (Eds.). (1997). Second Language Vocabulary Acquisition: A Rationale for Pedagogy. Cambridge: Cambridge University Press.

Krzemińska-Adamek, M. (2018). Receptive and Productive L2 Vocabularies. Acquisition, Growth and Assessment. Berlin: Peter Lang.

Nation, I. S. P. (1990). Teaching and learning vocabulary. Boston: Heinle and Heinle.

Nation, I.S.P. (2013). Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge: CUP.

Schmitt, N. & M. McCarthy (Eds.). (1997). Vocabulary. Description, Acquisition and Pedagogy. Cambridge: CUP.

Schmitt, N. (2000). Vocabulary in Language Teaching. Cambridge: CUP.

Schmitt, N. (2010). Researching Vocabulary. A Vocabulary Research Manual. Houndmills, Basingstoke: Palgrave Macmillan.

Singleton, D. (1999). Exploring the Second Language Mental Lexicon. Cambridge: CUP.

Zakres tematów:

1. Proces uczenia się słownictwa. Pamięć a uczenie się słów.

2. Definicja wiedzy leksykalnej/aspekty znajomości słów.

3. Wiedza leksykalna a sprawności językowe.

4 Jezyk formuliczny.

5. Ocenianie leksyki.

6. Uczenie się i nauczanie leksyki z użyciem nowoczesnych technologii.

Metody dydaktyczne:

dyskusja dydaktyczna

praca indywidualna

praca w parach/grupach

Metody i kryteria oceniania:

prezentacja indywidualna/w grupach

sformułowanie wstępnego konspektu pracy dyplomowej

Uwagi:

M. Krzemińska-Adamek

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-10d96b95e (2024-09-04)