Seminarium magisterskie Językoznawstwo/Glottodydaktyka/Translacja MK5 [H-SM-JGT-A.N-2S.1]
Semestr zimowy 2022/2023
Seminarium magisterskie,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium magisterskie Językoznawstwo/Glottodydaktyka/Translacja MK5 [H-SM-JGT-A.N-2S.1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [22/23Z]
(zakończony)
Seminarium magisterskie [SM], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | 8 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Małgorzata Krzemińska-Adamek |
Literatura: |
Aitchison, J. (2003). Words in the Mind: an Introduction to the Mental Lexicon. Oxford: Blackwell. Carter, R. (1987). Vocabulary. Applied Linguistic Perspectives. New York: Routledge. Chodkiewicz, H. (2000). Vocabulary Acquisition from the Written Context. Inferring Word Meanings by Polish Learners of English. Lublin: Maria Curie-Skłodowska University Press. Coady J., & Huckin, T. (Eds.). (1997). Second Language Vocabulary Acquisition: A Rationale for Pedagogy. Cambridge: Cambridge University Press. Krzemińska-Adamek, M. (2018). Receptive and Productive L2 Vocabularies. Acquisition, Growth and Assessment. Berlin: Peter Lang. Nation, I. S. P. (1990). Teaching and learning vocabulary. Boston: Heinle and Heinle. Nation, I.S.P. (2013). Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge: CUP. Schmitt, N. & M. McCarthy (Eds.). (1997). Vocabulary. Description, Acquisition and Pedagogy. Cambridge: CUP. Schmitt, N. (2000). Vocabulary in Language Teaching. Cambridge: CUP. Schmitt, N. (2010). Researching Vocabulary. A Vocabulary Research Manual. Houndmills, Basingstoke: Palgrave Macmillan. Singleton, D. (1999). Exploring the Second Language Mental Lexicon. Cambridge: CUP. |
Zakres tematów: |
1. Proces uczenia się słownictwa. Pamięć a uczenie się słów. 2. Definicja wiedzy leksykalnej/aspekty znajomości słów. 3. Wiedza leksykalna a sprawności językowe. 4 Jezyk formuliczny. 5. Ocenianie leksyki. 6. Uczenie się i nauczanie leksyki z użyciem nowoczesnych technologii. |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja dydaktyczna praca indywidualna praca w parach/grupach |
Metody i kryteria oceniania: |
prezentacja indywidualna/w grupach sformułowanie wstępnego konspektu pracy dyplomowej |
Uwagi: |
M. Krzemińska-Adamek |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.