Seminarium dyplomowe [H-SD-ETR-1S.5]
Semestr zimowy 2022/2023
Seminarium licencjackie,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [H-SD-ETR-1S.5] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [22/23Z]
(zakończony)
Seminarium licencjackie [SEM-LIC], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | 6 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Elżbieta Flis-Czerniak |
Strona domowa grupy: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=21542 |
Literatura: |
Literatura przedmiotu dostosowana do tematu prac dyplomowych. P.-M. de Biasi, Genetyka tekstów, przeł. F. Kwiatek, M. Prussak, Warszawa 2015. Z. Goliński, Wstęp, w: S. Żeromski, Pisma zebrane, t. 1, Warszawa 1981, s. 5-123. Górski K., Tekstologia i edytorstwo dzieł literackich, Warszawa 1978. R. Loth, Podstawowe pojęcia i problemy tekstologii i edytorstwa naukowego, Warszawa 2006. E. Rzepucho, T. Bierkowski, Typografia dla humanistów. O złożonych problemach projektowania edycji naukowych, Warszawa 2018. A. Strussi, Wprowadzenie do edytorstwa i tekstologii, przeł. M. i P. Salwa, Gdańsk 2012. A. Wolański, Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, Warszawa 2008. Zalecaną lekturą są również wybrane numery czasopisma "Sztuka Edycji". |
Zakres tematów: |
W ramach seminarium realizowane są tematy poświęcone problemom edytorskim i tekstologicznym związanym z edycją tekstów literackich z II połowy XIX wieku i początków wieku XX. W ramach zajęć dydaktycznych omówione zostaną najważniejsze aspekty związane ze wskazaną problematyką. Tematy prac dyplomowych: - Kariery argonautów. Propozycja wydawnicza krótkich form narracyjnych Elizy Orzeszkowej; - Projekt edycji krytycznej utworu "Wśród lasu. Powiastka dla dorosłych dzieci" Adama Asnyka; - Turecka sofa i pantofle z różowego atłasu, czyli o wystroju wnętrz i modzie. Projekt edycji małych form narracyjnych Gabrieli Zapolskiej. Zakres tematów realizowanych w ramach zajeć: 1-10. Przygotowanie do redagowania standardowych komponentów prac dyplomowych. 10-20. Prezentacja i omawianie wstępnej bibliografii i konspektów prac. 20-30. Prezentacja przygotowanych przez studentów rozdziałów prac. |
Metody dydaktyczne: |
objaśnianie lub wyjaśnianie, dyskusja, referat, konsultacje |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie kolejnych etapów przygotowania pracy, ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć, aktywność, opracowywanie, korekta kolejnych etapów pracy). |
Uwagi: |
Studenci mają także dostęp do kursu przedmiotu na platformie e-learningowej Wirtualny Kampus, gdzie zamieszczane są materiały do zajeć: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=21542 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.