Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie [PA-P.S.seminarium] Semestr letni 2022/2023
Seminarium magisterskie, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie [PA-P.S.seminarium]
Zajęcia: Semestr letni 2022/2023 [22/23L] (zakończony)
Seminarium magisterskie [SM], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Kopaczyńska-Pieczniak
Literatura:

Literatura podstawowa

1. M. Kępiński (red.), System prawa prywatnego, t. 15, Prawo konkurencji, Warszawa 2014

2. Szwaja (red.), Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, Warszawa 2016.

3. K. Kohutek, M. Sieradzka, Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów, Komentarz, Warszawa 2008.

4. R. Stefanicki, Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Komentarz, Warszawa 2009.

5. E. Łętowska, Prawo konsumenckie, Warszawa 2006

6. M. Zdyb, M. Sieradzka (red.), Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, Warszawa 20167. M. Nowińska, K. Szczepanowska-Kozłowska, Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, Warszawa 2017

8. E. Nowińska, M. du Vall, Komentarz do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Warszawa 2006.

9. C. Banasiński, E. Piontek, Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz, Warszawa 2008.

10. E. Traple (red.), Prawo reklamy i promocji, Warszawa 2007

11. M. Fras, M. Jagielska, K. Podgórski, E. Sługocka-Krup (red.), Prawa

konsumenta w teorii i praktyce , Warszawa 2018

12. D. Lubasz, M. Namysłowska (red.), Ustawa o prawach konsumenta. Komentarz, Warszawa 2015

13. K. Grzybczyk, Ilustrowane prawo reklamy, Warszawa 2020

14. P. Ślęzak (red.), Prawo mediów, Warszawa 2020

15. M. Namysłowska (red.), Reklama. Aspekty prawne, Warszawa 2012

Literatura uzupełniająca

1. A. Kidyba, Prawo handlowe, Warszawa 2021

2. M. Safjan (red.) System prawa prywatnego, t. 1, Prawo cywilne - część ogólna, Warszawa 2012

3. Z. Radwański (red.) System prawa prywatnego, t. 2, Prawo cywilne - część ogólna, Warszawa 2008

4. J. Rajski J. ( red. ) System prawa prywatnego. Prawo zobowiązań – część szczegółowa, Warszawa 2004.

5. W. Pyzioł, A. Szumański, J. Weiss, Prawo spółek, Warszawa 2016

6. S. Dmowski, S. Rudnicki, Komentarz do kodeksu cywilnego. Księga pierwsza. Część ogólna, Warszawa 2007.

7. K. Pietrzykowski, Kodeks cywilny. Komentarz, Warszawa 2015

8. S. Sołtysiński, A. Szajkowski, A. Szumański, J. Szwaja, Kodeks spółek handlowych, t I, II, III, Komentarz, Warszawa

9. A. Kidyba, Kodeks spółek handlowych. Komentarz, t. I i II, Warszawa 2020.

10. K. Kruczalak, Prawo handlowe. Zarys wykładu, Warszawa 2008.

11. T. Mróz (red.), Prawo gospodarcze prywatne, Warszawa 2012.

12. S. Włodyka (red.) System prawa handlowego, t. 1, Prawo handlowe - część ogólna, Warszawa 2009

13. A. Kidyba (red.),Pozakodeksowe umowy handlowe, Warszawa 2013.

14. J. Okolski, M. Modrzejewska (red.), Prawo handlowe, Warszawa 2012

15. W.J. Katner (red.) Prawo gospodarcze i handlowe, Warszawa 2020.

16. T. Piecuch, Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne, Warszawa 2013.

17. M. Wierzbowski (red.) Konstytucja biznesu. Komentarz, Warszawa 2019

18. B. Kaczmarek – Templin, P. Stec, D. Szostek ( red. ), Ustawa o prawach konsumenta. Kodeks cywilny ( wyciąg ). Komentarz, Warszawa 2014.

19. E. Łętowska, Prawo konsumenckie, Warszawa 2006

20. T. Czech, Prawa konsumenta, Warszawa 2017

21. Cz. Żuławska, Obrót z udziałem konsumenta – ochrona prawna, Wrocław – Warszawa – Kraków 1987.

Zakres tematów:

1. Omawianie wybranych zagadnień z zakresu, prawa handlowego, w tym prawa konkurencji, prawa reklamy, ochrony konsumentów

2. Opracowanie poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej dotyczącej problematyki z zakresu prawa handlowego, w tym prawa konkurencji, prawa reklamy, ochrony konsumentów

3. Bieżące gromadzenie i uzupełnianie literatury do pracy magisterskiej z zakresu prawa handlowego, w tym prawa konkurencji, prawa reklamy, ochrony konsumentów

4. Bieżące gromadzenie i uzupełnianie orzecznictwa do pracy magisterskiej z zakresu prawa handlowego, w tym prawa konkurencji, prawa reklamy, ochrony konsumentów

5. Opracowanie całej pracy magisterskiej

Metody dydaktyczne:

Prezentacje, dyskusja, prace pisemne

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą oceny jest:

a) przygotowanie do zajęć;

b) aktywność (uczestnictwo w dyskusji);

c) przygotowanie poszczególnych części pracy magisterskiej;

d) przygotowanie całej pracy magisterskiej; na ocenę składają się:

– ocena stopnia wypełnienia wymogów formalnych i merytorycznych dotyczących przygotowania pracy magisterskiej podanych w trakcie seminarium,

– ocena stopnia realizacji celów pracy magisterskiej,

– ocena stopnia pogłębienia rozważań dotyczących tematyki pracy,

– ocena stosowanych metod wykorzystanych w badaniach,

– ocena i weryfikacja wyników przeprowadzonych badań,

– ocena samodzielności, wnikliwości i konsekwencji w przygotowaniu, redagowaniu i realizowaniu poszczególnych elementów pracy,

– ocena prawidłowości doboru argumentów dla prezentowanych wniosków,

– ocena poprawności językowej i stylu.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)