Seminarium magisterskie [PA-P.S.seminarium]
Semestr letni 2022/2023
Seminarium magisterskie,
grupa nr 6
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [PA-P.S.seminarium] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [22/23L]
(zakończony)
Seminarium magisterskie [SM], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Kopaczyńska-Pieczniak |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. M. Kępiński (red.), System prawa prywatnego, t. 15, Prawo konkurencji, Warszawa 2014 2. Szwaja (red.), Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, Warszawa 2016. 3. K. Kohutek, M. Sieradzka, Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów, Komentarz, Warszawa 2008. 4. R. Stefanicki, Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Komentarz, Warszawa 2009. 5. E. Łętowska, Prawo konsumenckie, Warszawa 2006 6. M. Zdyb, M. Sieradzka (red.), Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, Warszawa 20167. M. Nowińska, K. Szczepanowska-Kozłowska, Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, Warszawa 2017 8. E. Nowińska, M. du Vall, Komentarz do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Warszawa 2006. 9. C. Banasiński, E. Piontek, Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz, Warszawa 2008. 10. E. Traple (red.), Prawo reklamy i promocji, Warszawa 2007 11. M. Fras, M. Jagielska, K. Podgórski, E. Sługocka-Krup (red.), Prawa konsumenta w teorii i praktyce , Warszawa 2018 12. D. Lubasz, M. Namysłowska (red.), Ustawa o prawach konsumenta. Komentarz, Warszawa 2015 13. K. Grzybczyk, Ilustrowane prawo reklamy, Warszawa 2020 14. P. Ślęzak (red.), Prawo mediów, Warszawa 2020 15. M. Namysłowska (red.), Reklama. Aspekty prawne, Warszawa 2012 Literatura uzupełniająca 1. A. Kidyba, Prawo handlowe, Warszawa 2021 2. M. Safjan (red.) System prawa prywatnego, t. 1, Prawo cywilne - część ogólna, Warszawa 2012 3. Z. Radwański (red.) System prawa prywatnego, t. 2, Prawo cywilne - część ogólna, Warszawa 2008 4. J. Rajski J. ( red. ) System prawa prywatnego. Prawo zobowiązań – część szczegółowa, Warszawa 2004. 5. W. Pyzioł, A. Szumański, J. Weiss, Prawo spółek, Warszawa 2016 6. S. Dmowski, S. Rudnicki, Komentarz do kodeksu cywilnego. Księga pierwsza. Część ogólna, Warszawa 2007. 7. K. Pietrzykowski, Kodeks cywilny. Komentarz, Warszawa 2015 8. S. Sołtysiński, A. Szajkowski, A. Szumański, J. Szwaja, Kodeks spółek handlowych, t I, II, III, Komentarz, Warszawa 9. A. Kidyba, Kodeks spółek handlowych. Komentarz, t. I i II, Warszawa 2020. 10. K. Kruczalak, Prawo handlowe. Zarys wykładu, Warszawa 2008. 11. T. Mróz (red.), Prawo gospodarcze prywatne, Warszawa 2012. 12. S. Włodyka (red.) System prawa handlowego, t. 1, Prawo handlowe - część ogólna, Warszawa 2009 13. A. Kidyba (red.),Pozakodeksowe umowy handlowe, Warszawa 2013. 14. J. Okolski, M. Modrzejewska (red.), Prawo handlowe, Warszawa 2012 15. W.J. Katner (red.) Prawo gospodarcze i handlowe, Warszawa 2020. 16. T. Piecuch, Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne, Warszawa 2013. 17. M. Wierzbowski (red.) Konstytucja biznesu. Komentarz, Warszawa 2019 18. B. Kaczmarek – Templin, P. Stec, D. Szostek ( red. ), Ustawa o prawach konsumenta. Kodeks cywilny ( wyciąg ). Komentarz, Warszawa 2014. 19. E. Łętowska, Prawo konsumenckie, Warszawa 2006 20. T. Czech, Prawa konsumenta, Warszawa 2017 21. Cz. Żuławska, Obrót z udziałem konsumenta – ochrona prawna, Wrocław – Warszawa – Kraków 1987. |
Zakres tematów: |
1. Omawianie wybranych zagadnień z zakresu, prawa handlowego, w tym prawa konkurencji, prawa reklamy, ochrony konsumentów 2. Opracowanie poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej dotyczącej problematyki z zakresu prawa handlowego, w tym prawa konkurencji, prawa reklamy, ochrony konsumentów 3. Bieżące gromadzenie i uzupełnianie literatury do pracy magisterskiej z zakresu prawa handlowego, w tym prawa konkurencji, prawa reklamy, ochrony konsumentów 4. Bieżące gromadzenie i uzupełnianie orzecznictwa do pracy magisterskiej z zakresu prawa handlowego, w tym prawa konkurencji, prawa reklamy, ochrony konsumentów 5. Opracowanie całej pracy magisterskiej |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacje, dyskusja, prace pisemne |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą oceny jest: a) przygotowanie do zajęć; b) aktywność (uczestnictwo w dyskusji); c) przygotowanie poszczególnych części pracy magisterskiej; d) przygotowanie całej pracy magisterskiej; na ocenę składają się: – ocena stopnia wypełnienia wymogów formalnych i merytorycznych dotyczących przygotowania pracy magisterskiej podanych w trakcie seminarium, – ocena stopnia realizacji celów pracy magisterskiej, – ocena stopnia pogłębienia rozważań dotyczących tematyki pracy, – ocena stosowanych metod wykorzystanych w badaniach, – ocena i weryfikacja wyników przeprowadzonych badań, – ocena samodzielności, wnikliwości i konsekwencji w przygotowaniu, redagowaniu i realizowaniu poszczególnych elementów pracy, – ocena prawidłowości doboru argumentów dla prezentowanych wniosków, – ocena poprawności językowej i stylu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.