Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnozowanie potrzeb i uczestnictwo w kulturze [H-DPUK-KUL.ZK-2S.4] Semestr letni 2022/2023
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnozowanie potrzeb i uczestnictwo w kulturze [H-DPUK-KUL.ZK-2S.4]
Zajęcia: Semestr letni 2022/2023 [22/23L] (zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Smyk
Literatura:

Diagnoza w kulturze, red. T. Kukułowicz, NCK, Warszawa,2016.

Kultura a rozwój, red. J. Hausner, A. Karwińska, J. Purchla, NCK, Warszawa 2013 [szczególnie artykuł P. Kisiela, s. 345-360]

M.Dragićević-Šešić, B. Stojkovic, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, Warszawa 2010.

Badania o badaniach. Czy i jak instytucje kultury pozyskują wiedzę o sobie i swoim otoczeniu?, Instytut Badań Organizacji Kultury, 2020, https://nck.pl/badania/raporty/badania-o-badaniach-czy-i-jak-instytucje-kultury.

Diagnoza kierunków rozwoju kultury studenckiej w Polsce, A. Kolasa-Nowak, A. Stawicki, I. Pastuszko, I. Woźniak-Kostecka, 2020, Raport NCK: https://nck.pl/badania/raporty/diagnoza-kierunkow-rozwoju-kultury-studenckiej-w.

Analiza Stanu Przemysłów Kreatywnych w Lublinie, R. Mącik, E. Ratakczyk. O. Smalej, Lublin 2016.

Stan czytelnictwa w Polsce w 2020 roku, Raport CNK: https://nck.pl/badania/raporty/stan-czytelnictwa-w-polsce-w-2020-roku.

Chajbos, K., Lis, B.. Przyszłość kultury. Badanie poznańskiego sektora, Wydawnictwo Centrum Praktyk Edukacyjnych w Centrum Kultury Zamek, Poznań 2020.

I INNE RAPORTY z badań do pobrania ze strony NCK: https://nck.pl/badania/raporty;

https://nck.pl/badania/projekty-badawcze, np.:

Czyżewski, K., Fogler, J., Hausner, J., Niezabitowski, M., Komar, M., Łysak, P., Opatowicz, A., Piaskowski, R., Purchla, J., Ronduda, Ł., Sanetra-Szeliga, J., Szlendak, T., Szymańska, A., Świątkowska, B. (2020). Alert Kultura 1. Pierwsza do wygaszenia, ostatnia do wybudzenia. Kraków: Wydawca Open Eyes Economy Summit. Pobrane z: https://oees.pl/dobrzewiedziec/ (15.06.2020).

Zakres tematów:

1. Uczestnictwo w kulturze jako problem badawczy. Badania uczestnictwa w kulturze.

2. Współczesne wzory i nowe reguły uczestnictwa w kulturze.

3. Potrzeby kulturalne: rozwój, rodzaje, bariery.

4-5. Krytyczny przegląd wybranych raportów. Konstruowanie własnego projektu i narzędzia badawczego.

6-8. Prezentacja wyników badań. Podsumowanie kursu.

Metody dydaktyczne:

Metoda przewodniego tekstu, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna, projekt.

Objaśnianie, pogadanka, wykład konwersatoryjny, prelekcja,

Metody i kryteria oceniania:

aktywność na zajęciach;

ocena prezentacji;

ocena przygotowania do zajęć;

ocena projektów.

- zgodnie z zasadami określonymi w procedurze wewnętrznej SJK WF UMCS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0