Diagnozowanie potrzeb i uczestnictwo w kulturze [H-DPUK-KUL.ZK-2S.4]
Semestr letni 2022/2023
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnozowanie potrzeb i uczestnictwo w kulturze [H-DPUK-KUL.ZK-2S.4] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [22/23L]
(zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 12 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Smyk |
Literatura: |
Diagnoza w kulturze, red. T. Kukułowicz, NCK, Warszawa,2016. Kultura a rozwój, red. J. Hausner, A. Karwińska, J. Purchla, NCK, Warszawa 2013 [szczególnie artykuł P. Kisiela, s. 345-360] M.Dragićević-Šešić, B. Stojkovic, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, Warszawa 2010. Badania o badaniach. Czy i jak instytucje kultury pozyskują wiedzę o sobie i swoim otoczeniu?, Instytut Badań Organizacji Kultury, 2020, https://nck.pl/badania/raporty/badania-o-badaniach-czy-i-jak-instytucje-kultury. Diagnoza kierunków rozwoju kultury studenckiej w Polsce, A. Kolasa-Nowak, A. Stawicki, I. Pastuszko, I. Woźniak-Kostecka, 2020, Raport NCK: https://nck.pl/badania/raporty/diagnoza-kierunkow-rozwoju-kultury-studenckiej-w. Analiza Stanu Przemysłów Kreatywnych w Lublinie, R. Mącik, E. Ratakczyk. O. Smalej, Lublin 2016. Stan czytelnictwa w Polsce w 2020 roku, Raport CNK: https://nck.pl/badania/raporty/stan-czytelnictwa-w-polsce-w-2020-roku. Chajbos, K., Lis, B.. Przyszłość kultury. Badanie poznańskiego sektora, Wydawnictwo Centrum Praktyk Edukacyjnych w Centrum Kultury Zamek, Poznań 2020. I INNE RAPORTY z badań do pobrania ze strony NCK: https://nck.pl/badania/raporty; https://nck.pl/badania/projekty-badawcze, np.: Czyżewski, K., Fogler, J., Hausner, J., Niezabitowski, M., Komar, M., Łysak, P., Opatowicz, A., Piaskowski, R., Purchla, J., Ronduda, Ł., Sanetra-Szeliga, J., Szlendak, T., Szymańska, A., Świątkowska, B. (2020). Alert Kultura 1. Pierwsza do wygaszenia, ostatnia do wybudzenia. Kraków: Wydawca Open Eyes Economy Summit. Pobrane z: https://oees.pl/dobrzewiedziec/ (15.06.2020). |
Zakres tematów: |
1. Uczestnictwo w kulturze jako problem badawczy. Badania uczestnictwa w kulturze. 2. Współczesne wzory i nowe reguły uczestnictwa w kulturze. 3. Potrzeby kulturalne: rozwój, rodzaje, bariery. 4-5. Krytyczny przegląd wybranych raportów. Konstruowanie własnego projektu i narzędzia badawczego. 6-8. Prezentacja wyników badań. Podsumowanie kursu. |
Metody dydaktyczne: |
Metoda przewodniego tekstu, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna, projekt. Objaśnianie, pogadanka, wykład konwersatoryjny, prelekcja, |
Metody i kryteria oceniania: |
aktywność na zajęciach; ocena prezentacji; ocena przygotowania do zajęć; ocena projektów. - zgodnie z zasadami określonymi w procedurze wewnętrznej SJK WF UMCS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.