Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PF2: Typografia w komunikacji wizualnej [POL-PM-LS-fTKW] Semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: PF2: Typografia w komunikacji wizualnej [POL-PM-LS-fTKW]
Zajęcia: Semestr letni 2022/2023 [22/23L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Grażyna Piechota
Literatura:

Bringhurst R., Elementarz stylu w typografii, Kraków 2008.

Podręcznik komunikacji i identyfikacji wizualnej oraz wymogi dotyczące informacji i promocji

https://www.ncbr.gov.pl/fileadmin/user_upload/import/files/podrecznik_wizualizacji.pdf

Rypson P., Polskie projektowanie graficzne 1919-1949, Kraków 2017.

Samara T., Kroje i kolory pisma: przewodnik dla grafików, Warszawa 2008.

Staszewska J., Skorus P., Komunikaty wizualne – specyfika komunikacji marketingowej, „Zarządzanie”

2017 (1), s. 83-100.

Zakres tematów:

Klasyfikacja krojów pism i style

Litera jako obraz: formy i style w typografii

Znaczenie kolorów używanych w reklamie: Od teorii barw, do psychologii kolorów

Kolor w reklamie – projektowanie druków reklamowych

Reguły typograficzne stosowane w projektowaniu publikacji

Chwyty typograficzne w tekstach o charakterze reklamowym

Współcześni twórcy fontów w Polsce: Łukasz Dziedzic, Franciszek Otto

Projektowanie fontów

Typografia na stronach internetowych wybranych serwisów społecznościowych

Najsłynniejsi XX-wieczni zagraniczni projektanci czcionek ich litery

Style w typografii. Kształtowanie typografii funkcjonalnej

Popular art. kierunek w sztuce i typografii

Projektowanie okładek książek z gatunku fantasy

Postmodernizm we współczesnej sztuce typograficznej

Logo – marketingowe narzędzie wizualne

Konstruktywizm - związki między sztuką a typografią

Metody dydaktyczne:

wykład informacyjny, prelekcja, objaśnienie, praca z komputerem, projekty indywidualne

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę, obecność na zajęciach, aktywność na zajęciach, przygotowanie projektów publikacji

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-10d96b95e (2024-09-04)