PF1: Typografia - narzędzie komunikacji wizualnej [POL-D-LS-TNKw.f1]
Semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | PF1: Typografia - narzędzie komunikacji wizualnej [POL-D-LS-TNKw.f1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [22/23L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 36 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Grażyna Piechota |
Literatura: |
Bringhurst R., Elementarz stylu w typografii, Kraków 2008. Podręcznik komunikacji i identyfikacji wizualnej oraz wymogi dotyczące informacji i promocji https://www.ncbr.gov.pl/fileadmin/user_upload/import/files/podrecznik_wizualizacji.pdf Rypson P., Polskie projektowanie graficzne 1919-1949, Kraków 2017. Samara T., Kroje i kolory pisma: przewodnik dla grafików, Warszawa 2008. Staszewska J., Skorus P., Komunikaty wizualne – specyfika komunikacji marketingowej, „Zarządzanie” 2017 (1), s. 83-100. |
Zakres tematów: |
Klasyfikacja krojów pism i style Litera jako obraz: formy i style w typografii Znaczenie kolorów używanych w reklamie: Od teorii barw, do psychologii kolorów Kolor w reklamie – projektowanie druków reklamowych Reguły typograficzne stosowane w projektowaniu publikacji Chwyty typograficzne w tekstach o charakterze reklamowym Współcześni twórcy fontów w Polsce: Łukasz Dziedzic, Franciszek Otto Projektowanie fontów Najsłynniejsi XX-wieczni zagraniczni projektanci czcionek ich litery Style w typografii. Kształtowanie typografii funkcjonalnej Popular art. kierunek w sztuce i typografii Projektowanie okładek książek z gatunku fantasy Postmodernizm we współczesnej sztuce typograficznej Logo – marketingowe narzędzie wizualne Konstruktywizm - związki między sztuką a typografią |
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: wykład konwersatoryjny (elementy); metody poszukujące: ćwiczeniowa, dyskusji, projektu |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę, wykonane zadania i projekty (udostępnione w materiałach na MS Teams) |
Uwagi: |
Zajęcia praktyczne realizowane są na platformie MS Teams: Typografia - narzędzie komunikacji wizualnej (fakultet), DiKS, 2 rok kod zespołu: phhwj17 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.