Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PF1: Typografia - narzędzie komunikacji wizualnej [POL-D-LS-TNKw.f1] Semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: PF1: Typografia - narzędzie komunikacji wizualnej [POL-D-LS-TNKw.f1]
Zajęcia: Semestr letni 2022/2023 [22/23L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 36
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Grażyna Piechota
Literatura:

Bringhurst R., Elementarz stylu w typografii, Kraków 2008.

Podręcznik komunikacji i identyfikacji wizualnej oraz wymogi dotyczące informacji i promocji

https://www.ncbr.gov.pl/fileadmin/user_upload/import/files/podrecznik_wizualizacji.pdf

Rypson P., Polskie projektowanie graficzne 1919-1949, Kraków 2017.

Samara T., Kroje i kolory pisma: przewodnik dla grafików, Warszawa 2008.

Staszewska J., Skorus P., Komunikaty wizualne – specyfika komunikacji marketingowej, „Zarządzanie”

2017 (1), s. 83-100.

Zakres tematów:

Klasyfikacja krojów pism i style

Litera jako obraz: formy i style w typografii

Znaczenie kolorów używanych w reklamie: Od teorii barw, do psychologii kolorów

Kolor w reklamie – projektowanie druków reklamowych

Reguły typograficzne stosowane w projektowaniu publikacji

Chwyty typograficzne w tekstach o charakterze reklamowym

Współcześni twórcy fontów w Polsce: Łukasz Dziedzic, Franciszek Otto

Projektowanie fontów

Najsłynniejsi XX-wieczni zagraniczni projektanci czcionek ich litery

Style w typografii. Kształtowanie typografii funkcjonalnej

Popular art. kierunek w sztuce i typografii

Projektowanie okładek książek z gatunku fantasy

Postmodernizm we współczesnej sztuce typograficznej

Logo – marketingowe narzędzie wizualne

Konstruktywizm - związki między sztuką a typografią

Metody dydaktyczne:

Metody podające: wykład konwersatoryjny (elementy); metody poszukujące: ćwiczeniowa, dyskusji, projektu

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę, wykonane zadania i projekty (udostępnione w materiałach na MS Teams)

Uwagi:

Zajęcia praktyczne realizowane są na platformie MS Teams: Typografia - narzędzie komunikacji wizualnej (fakultet), DiKS, 2 rok

kod zespołu: phhwj17

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)