Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium - Językoznawstwo// Glottodydaktyka//Translacja [H-SM-JG-A.N-2S.4] Semestr letni 2023/2024
Seminarium magisterskie, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium - Językoznawstwo// Glottodydaktyka//Translacja [H-SM-JG-A.N-2S.4]
Zajęcia: Semestr letni 2023/2024 [23/24L] (zakończony)
Seminarium magisterskie [SM], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 13
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Małgorzata Krzemińska-Adamek
Literatura:

Literatura podstawowa:

Schmitt, N. (2010). Researching Vocabulary. A Vocabulary Research Manual. Houndmills, Basingstoke: Palgrave Macmillan (Chapter 1)

Schmitt, N. (2000). Vocabulary in Language Teaching. Cambridge: CUP (Chapters 3, 4, 7, 8)

Sökmen, A. J. (1997). Current trends in teaching second language vocabulary. In Schmitt, N. & M. McCarthy (Eds.), Vocabulary. Description, Acquisition and Pedagogy. Cambridge: CUP

Nation, I.S.P. (2001). Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge: CUP (Chapter 11)

Nation, I.S.P. (2001). Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge: CUP (Chapter 9)

Literatura uzupełniajaca:

Aitchison, J. (2003). Words in the Mind: an Introduction to the Mental Lexicon. Oxford: Blackwell.

Carter, R. (1987). Vocabulary. Applied Linguistic Perspectives. New York: Routledge.

Chodkiewicz, H. (2000). Vocabulary Acquisition from the Written Context. Inferring Word Meanings by Polish Learners of English. Lublin: Maria Curie-Skłodowska University Press.

Coady J., & Huckin, T. (Eds.). (1997). Second Language Vocabulary Acquisition: A Rationale for Pedagogy. Cambridge: Cambridge University Press.

Krzemińska-Adamek, M. (2018). Receptive and Productive L2 Vocabularies. Acquisition, Growth and Assessment. Berlin: Peter Lang.

McCarthy, M. (1990). Vocabulary. Oxford: Oxford University Press.

Nation, I. S. P. (1990). Teaching and learning vocabulary. Boston: Heinle and Heinle.

Nation, I.S.P. (2001). Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge: CUP.

Schmitt, N. & M. McCarthy (Eds.). (1997). Vocabulary. Description, Acquisition and Pedagogy. Cambridge: CUP.

Schmitt, N. (2000). Vocabulary in Language Teaching. Cambridge: CUP.

Schmitt, N. (2010). Researching Vocabulary. A Vocabulary Research Manual. Houndmills, Basingstoke: Palgrave Macmillan.

Zakres tematów:

Tematyka seminarium obejmuje treści powiązane z nabywaniem/uczeniem się, nauczaniem i ocenianiem wiedzy leksykalnej w języku angielskim jako obcym. Bardziej szczegółowo, przygotowywane prace dyplomowe dotyczą powiązań między wiedzą leksykalną a sprawnościami językowymi (czytanie, mówienie), związków frazeologicznych w kompetencji leksykalnej i ogólnej kompetencji językowej, słownictwa specjalistycznego (akademickiego), nauczania elementów leksykalnych uczniów z dysleksją rozwojową, technik nauczania słownictwa w klasach o wyższym poziomie zaawansowania językowego.

Metody dydaktyczne:

konsultacje indywidualne

objaśnienie

dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

ocenę pozytywną otrzymują osoby, które przedłożą kompletną pracę magisterską

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0