Seminarium - Językoznawstwo// Glottodydaktyka//Translacja [H-SM-JG-A.N-2S.4]
Semestr letni 2023/2024
Seminarium magisterskie,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium - Językoznawstwo// Glottodydaktyka//Translacja [H-SM-JG-A.N-2S.4] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/2024 [23/24L]
(zakończony)
Seminarium magisterskie [SM], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 8 |
Limit miejsc: | 13 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Małgorzata Krzemińska-Adamek |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Schmitt, N. (2010). Researching Vocabulary. A Vocabulary Research Manual. Houndmills, Basingstoke: Palgrave Macmillan (Chapter 1) Schmitt, N. (2000). Vocabulary in Language Teaching. Cambridge: CUP (Chapters 3, 4, 7, 8) Sökmen, A. J. (1997). Current trends in teaching second language vocabulary. In Schmitt, N. & M. McCarthy (Eds.), Vocabulary. Description, Acquisition and Pedagogy. Cambridge: CUP Nation, I.S.P. (2001). Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge: CUP (Chapter 11) Nation, I.S.P. (2001). Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge: CUP (Chapter 9) Literatura uzupełniajaca: Aitchison, J. (2003). Words in the Mind: an Introduction to the Mental Lexicon. Oxford: Blackwell. Carter, R. (1987). Vocabulary. Applied Linguistic Perspectives. New York: Routledge. Chodkiewicz, H. (2000). Vocabulary Acquisition from the Written Context. Inferring Word Meanings by Polish Learners of English. Lublin: Maria Curie-Skłodowska University Press. Coady J., & Huckin, T. (Eds.). (1997). Second Language Vocabulary Acquisition: A Rationale for Pedagogy. Cambridge: Cambridge University Press. Krzemińska-Adamek, M. (2018). Receptive and Productive L2 Vocabularies. Acquisition, Growth and Assessment. Berlin: Peter Lang. McCarthy, M. (1990). Vocabulary. Oxford: Oxford University Press. Nation, I. S. P. (1990). Teaching and learning vocabulary. Boston: Heinle and Heinle. Nation, I.S.P. (2001). Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge: CUP. Schmitt, N. & M. McCarthy (Eds.). (1997). Vocabulary. Description, Acquisition and Pedagogy. Cambridge: CUP. Schmitt, N. (2000). Vocabulary in Language Teaching. Cambridge: CUP. Schmitt, N. (2010). Researching Vocabulary. A Vocabulary Research Manual. Houndmills, Basingstoke: Palgrave Macmillan. |
Zakres tematów: |
Tematyka seminarium obejmuje treści powiązane z nabywaniem/uczeniem się, nauczaniem i ocenianiem wiedzy leksykalnej w języku angielskim jako obcym. Bardziej szczegółowo, przygotowywane prace dyplomowe dotyczą powiązań między wiedzą leksykalną a sprawnościami językowymi (czytanie, mówienie), związków frazeologicznych w kompetencji leksykalnej i ogólnej kompetencji językowej, słownictwa specjalistycznego (akademickiego), nauczania elementów leksykalnych uczniów z dysleksją rozwojową, technik nauczania słownictwa w klasach o wyższym poziomie zaawansowania językowego. |
Metody dydaktyczne: |
konsultacje indywidualne objaśnienie dyskusja |
Metody i kryteria oceniania: |
ocenę pozytywną otrzymują osoby, które przedłożą kompletną pracę magisterską |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.