Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza edytorska [L-AE-ETR-2S.3] Semestr zimowy 2024/2025
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Analiza edytorska [L-AE-ETR-2S.3]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/2025 [24/25Z] (zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Artur Timofiejew
Literatura:

John Bryant, Płynny tekst. Teoria zmienności tekstów i edytorstwa w dobie książki i ekranu, tł. Ł. Cybulski, Warszawa 2020.

Michał Głowiński, Style odbioru. Szkice o komunikacji literackiej, Kraków 1977.

Internet Shakespeare Editions, Edit. M. Best, J. Jenstad, internetshakespeare.uvic.ca

John Jones, Patterns of Revision in Online Writing. A Study of Wikipedia’s Featured Articles, “Written Communication” 2008, vol. 25/2.

Janusz Lalewicz, Socjologia komunikacji literackiej. Problemy rozpowszechniania i odbioru literatury, Wrocław 1985.

Eric Maigret, Socjologia komunikacji i mediów, Oficyna Naukowa 2013.

Patrick Sahle, Digitale Editionsformen. Zum Umgang und Überlieferung unter den Bedigungen des Medienwandels, Teil 2 Befunde, Theorien und Methodik, Norderstedt 2013.

Lara Tellis, The Future of Editing. A Textual Analysis of Three Wikipedia Articles, Clemson 2010.

Zakres tematów:

1. analiza edytorska – założenia metodologiczne (pojęcie analizy edytorskiej, analiza edytorska a analiza tekstologiczna; analiza tekstu wydanego a analiza tekstu do wydania) 3 h;

2. analizowanie tekstu ze względu na jego edycję i ze względu na jego odbiorcę; rodzaje i standardy edycji a tekst w edycjach tradycyjnych i e-edycjach (podejście tekstologiczne i socjologiczne) 3 h;

3. analizowanie tekstu z perspektywy wirtualnego odbiorcy (odbiór tekstu a styl odbioru tekstu) 3 h;

4. płynność tekstu i jej konkretyzacje w e-edycjach 2 h;

5. e-edycja jako hipertekst (dysocjacyjny charakter wariantów tekstu, granulacja danych tekstowych, gniazdowy układ danych tekstowych, metody weryfikacji danych tekstowych) 4 h.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja dydaktyczna, klasyczna metoda problemowa, korekta prac.

Metody i kryteria oceniania:

Metody - ocenianie prac zaliczeniowych, aktywności na zajęciach. Praca zaliczeniowa sprawdza kryteria efektu K_W01 K_W03, K_W04, K_U01, K_U03, K_U04; aktywność na zajęciach sprawdza kryteria efektu K_W01, K_W03, K_U01, K_U03,K_U04, K_K01.

Uwagi:

Prace zaliczeniowe mają postać samodzielnie wykonanych ćwiczeń warsztatowych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0