Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka drugiego języka romańskiego [H-PNDJR-ROJFTJS-1S.5] Semestr zimowy 2024/2025
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka drugiego języka romańskiego [H-PNDJR-ROJFTJS-1S.5]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/2025 [24/25Z] (zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 7
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Renata Bizek-Tatara
Literatura:

1. M. Bali, R. Rizzo, Nuovo Espresso 2, con videocorso, Alma Edizioni.

2. M. La Grassa, L`Italiano all`Universita 1, Edizioni Edilingua (wybrane jednostki dyd.)

3. M. la Grassa, M.Delitala, F. Quercioli, L`Italiano all`Uniwersita 2, Edilingua (wybrane jednostki dyd.)

Zakres tematów:

1. Włosi na wakacjach: kierunki turystyczne, środki transportu, sposoby spędzania wolnego czasu.

2. Wspomnienia z dzieciństwa: opowiadanie (użycie czasów imperfetto i passato prossimo).

3. Moja najpiekniejsza podróż (moje wakacje): opowiadanie ustne i pisemne.

4). Zakupy, moda; słynni włoscy styliści: Valentino, Armani, Prada, Dolce e Gabbana; ubrania, materiały, kolory, akcesoria - słownictwo.

5. Zwyczaje żywieniowe, diety, zdrowe odżywianie; typowe włoskie potrawy (la pasta); Zaburzenia żywieniowe: bulimia i anoreksja;

6. Opis postaci, wygląd i cechy charakteru;

7. Użycie zaimków : pronomi diretti oraz pronomi indiretti;

8. Akty mowy: proponowanie, udzielanie rad, przyjmowanie lub odrzucanie propozycji.

9) Rodzina: tradycyjna i współczesna; młodzi wobec małżeństwa; zjawisko pt. mammismo; przyczyny, skutki.

Metody dydaktyczne:

- lektura tekstu przewodniego, obserwacja form językowych i struktury tekstu - wyjaśnienia leksykalne, gramatyczne (praca ze słownikami)

- opracowywanie listy słów i wyrażeń charakterystycznych dla danego gatunku tekstu

- słuchanie nagrań poprzedzone zadaniami do wykonania - zadania indywidualnie lub w grupach

- oglądanie materiałów audiowizualnych : wyszukiwanie informacji ogólnych i szczegółowych

- tworzenie tekstów o podobnej tematyce, według opracowanego na zajęciach modelu

Metody i kryteria oceniania:

- odpowiedzi ustne: W01, W02, U01, U03 ,K01, K02

- końcowy test pisemny : W01, W02, U03, U01, K01, K02

- prace wytwórcze wykonywane na zajęciach: W01, W02, U01, U02, U03,, K01, K02

Uwagi:

pisemny test końcowy na zaliczenie semestru

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0