Język obcy nowożytny [H-JON-HI-2S.1]
Semestr zimowy 2024/2025
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język obcy nowożytny [H-JON-HI-2S.1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [24/25Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | 23 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magdalena Stafińska |
Strona domowa grupy: | http://www.jezyki.umcs.pl |
Literatura: |
1. Ch. Latham-Koenig, C.Oxenden, K.Chomacki English File Upper-Int. 4th Edition Student's Book, Oxford 2020 2. Ch. Latham-Koenig, C. Oxenden, K.Chomacki English File Upper-Int. 4th Edition Workbook, Oxford 2020 |
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne. 2. ‘Good business?’ – reading, speaking and listening. Advertising – vocabulary. 3. Clauses of contrast and purpose – grammar exercises. 4. ‘Razors and blades’ – reading. Business – vocabulary. 5. ‘What makes a city attractive?’ – reading, listening and speaking. Uncountable and plural nouns – grammar exercises. 6. ‘Is this the future of cities?’ – reading and speaking. Wordbuilding – prefixes and suffixes. 7. Unit 9 – oral/written assignment. 8. ‘Daddy, why …? – speaking and listening. Science – vocabulary. 9. ‘The reality of sci-fi’ – reading. Quantifiers – grammar exercises. 10. Articles – grammar exercises 11. ‘The best speeches of all time’ – reading. 12. ‘Tips for public speaking’ – listening and speaking. Collocation: word pairs – vocabulary. 13. Unit 10 – oral/written assignment. 14. Unit 9 & 10 – revise and check. 15. Unit 9 & 10 – workbook exercises. |
Metody dydaktyczne: |
1. Objaśnienie, wyjaśnienie. 2. Praca z tekstem. 3. Dyskusja dydaktyczna. 4. Burza mózgów. Formy pracy: praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Bieżąca ocena pracy studentów 2. Ocena aktywności na zajęciach 3. Ustne/pisemne zaliczenie zrealizowanego materiału |
Uwagi: |
j. angielski |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.