Turystyka eventowa-bogactwo firm [H-TE-TH1.TH-1S.2]
Semestr letni 2024/2025
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Turystyka eventowa-bogactwo firm [H-TE-TH1.TH-1S.2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/2025 [24/25L]
(w trakcie)
Konwersatorium [KW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marek Woźniak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Kowalczyk A., "Turystyka eventowa. Aspekty organizacyjne i marketingowe" Florek-Wojciechowska M., "Eventy turystyczne w Polsce" Pyrkosz W., "Turystyka kulturowa i eventowa" "Eventy w kulturze" red. Ewa Kędzierska-Szczepaniak i Piotr Kieżun "Turystyka i rekreacja w miastach. Wybrane problemy" red. Michał Krawczyk Barczyk K.J., Event marketing w jednostkach samorządu terytorialnego na przykładzie woj. zachodniopomorskiego, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 663, „Ekonomiczne Problemy Usług”, nr 75, 2011. Bączek B., Psychologia eventów Buczkowska K., Kulturowa turystyka eventowa, [w:] Współczesne formy turystyki kulturowej, red. K. Buczkowska, A. Mikos von Rohrscheidt, Wyd. AWF, Poznań 2009. Iwan B., Czynniki rozwoju turystyki biznesowej w Polsce, [w:] Turystyka biznesowa. Determinanty rozwoju, red. B. Iwan, M. Kacprzak, Wyd. WSTiJO, Warszawa 2012. Iwan B., Uwarunkowania rozwoju turystyki kulturowej, [w:] Turystyka kulturowa a regiony turystyczne w Polsce, red. D. Orłowski, E. Puchnarewicz, Wyd. WSTiJO, Warszawa 2010. Kurek W., Rodzaje i formy turystyki, [w:] W. Kurek, Turystyka, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007. Mikos von Rohrscheidt A., Turystyka kulturowa – wokół definicji, „Turystyka Kulturowa” 2008, nr 1, www.turystykakulturowa.org. Mikos von Rohrscheidt A., Turystyka kulturowa. Fenomen. Potencjał. Perspektywy, Wyd. GWSHM Milenium, Gniezno 2008. Ratkowska P., O festiwalu w kontekście turystyki kulturowej, czyli turystyka eventowa raz jeszcze. www.turystykakulturowa.org. [28.03.2017]. Werenowska A., Zastosowanie eventu w promocji regionu, „Turystyka i Rozwój Regionalny” 2014, nr 2. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Podstawy turystyki eventowej - definicja, cele i założenia 2. Rodzaje eventów turystycznych - konferencje, kongresy, targi, imprezy sportowe, kulturalne i rekreacyjne 3. Projektowanie i organizowanie wydarzeń - planowanie i zarządzanie procesem organizacji eventów, dobór lokalizacji, dobrać odpowiedniego wykonawcę i realizowanie planu działań 4. Marketing turystyki eventowej - narzędzia promocji, sposoby dotarcia do klientów, branding 5. Bezpieczeństwo w turystyce eventowej - zagrożenia, procedury awaryjne, procedury ewakuacyjne 6. Ewaluacja wydarzeń - ocena skuteczności, wyników i efektów eventów, analiza błędów i błędów do poprawienia w przyszłości 7. Innowacje w turystyce eventowej - wykorzystanie nowych technologii, idei i trendów w organizacji eventów 8. Analiza rynku turystyki eventowej - badanie rynku, konkurencja, trendy, prognozowanie na przyszłość. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja dydaktyczna metoda problemowa wykład konwersatoryjny wykład problemowy metoda tekstu przewodniego |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
aktywność referat test semestralny obecność |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
wozmar@poczta.fm konsultacje: poniedziałek 8.00-9.00, p. 326 środa 8.00-9.00 p. 326 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.