Seminarium magisterskie [H-SM-HI-2S.3]
Semestr zimowy 2024/2025
Seminarium magisterskie,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [H-SM-HI-2S.3] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [24/25Z]
(zakończony)
Seminarium magisterskie [SM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | 10 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Beata Brzozowska-Zburzyńska |
Literatura: |
J. Anusiewicz (1994): Lingwistyka kulturowa: zarys problematyki, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. J. Bartmiñski (2006): Językowe podstawy obrazu świata, Lublin. Wyd. UMCS. B. Brzozowska-Zburzyñska (2017): Estudio contrastivo de las expresiones temporales de base nominal en español, francés y polaco, Lublin: wydawnictwo UMCS. J. L. Cifuentes Honrubia (1989): Lengua y espacio. Introducción al problema de la deixis en español, Alicante: Universidad de Alicante. J. L. Cifuentes Honrubia (1994): Gramática cognitiva. Fundamentos críticos, Madrid: Eudema. J. L. Cifuentes Honrubia (2003): Locuciones prepositivas. Sobre la gramaticalización preposicional en español, Alicante: Universidad de Alicante. M. J. Cuenca, J. Hilferty (1999): Introducción a la lingüística cognitiva, Barcelona: Ariel. G. Fauconnier (1984): Espaces manteaux. Paris: Éditions de Minuit. H. Kardela (1995): Wykłady z gramatyki kognitywnej. Kazimierz nad Wisłą, Lublin: Wyd. UMCS. H. Kardela (red.) (1995): Podstawy gramatyki kognitywnej, Biblioteka Myśli Semiotycznej, Warszawa: Polskie Towarzystwo Semiotyczne. G. Lakoff, M. Johnson,(1988): Metafory w naszym życiu, Warszawa: PIW. R. Langacker (2009): Gramatyka kognitywna: wprowadzenie, Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas A. Wierzbicka (1999): Język – umysł – kultura, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. A. Wierzbicka (2006): Semantyka. Jednostki elementarne i uniwersalne, trad. A. Głaz, K. Korżyk, R. Tokarski, Lublin: Wydawnictwo UMCS. A. Wierzbicka (2007): Słowa klucze. Różne języki - różne kultury, trad. I. Duraj-Nowosielska, Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. J. Wilk-Racięska (2012): Entre la visión del mundo temporal y la aspectual: casos del español sudamericano, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. J. Wilk-Racięska(2009): Od wizji świata do opisu językoznawczego w kategoriach lingwistyki kulturowej. Uwagi na temat opisu języka hiszpańskiego, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. J. Wilk-Racięska (2007): „Nuestro mundo, nuestras visiones del mundo y las lenguas que lo describen todo…”, Anuario de Estudios Filológicos, XXX, págs. 439 - 453. |
Zakres tematów: |
Analiza krytyczna przekazywanych do sprawdzenia fragmentów części teoretycznej pracy. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, analiza. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student jest zobowiązany do przedstawienia promotorowi całej części teoretycznej swojej pracy, a także korpusu tekstów lub przykładów, które będą poddawane badaniu w części analitycznej do 3 lutego 2025. Student otrzymuję ocenę bardzo dobrą (5) jeśli napisana przez niego część teoretyczna pracy oraz korpus tekstów lub przykładów zostaną zaakceptowane przez prowadzącego do 3 lutego 2025 roku. Student otrzymuję ocenę dobry plus (4+) jeśli napisana przez niego część teoretyczna pracy oraz korpus tekstów lub przykładów zostaną zaakceptowane przez prowadzącego do 6 lutego 2025 roku. Student otrzymuję ocenę dobrą (4) jeśli napisana przez niego część teoretyczna pracy oraz korpus tekstów lub przykładów zostaną zaakceptowane przez prowadzącego do 11 lutego 2025 roku. Student otrzymuję ocenę dostateczną plus (3+) jeśli napisana przez niego część teoretyczna pracy oraz korpus tekstów lub przykładów zostaną zaakceptowane przez prowadzącego do 14 lutego 2025 roku. Student otrzymuję ocenę dostateczną (3) jeśli napisana przez niego część teoretyczna pracy oraz korpus tekstów lub przykładów zostaną zaakceptowane przez prowadzącego do 17 lutego 2025 roku. Student otrzymuję ocenę niedostateczną (2) jeśli do 17 lutego 2025 roku nie dostarczy tekstu całej części teoretycznej pracy ani korpusu tekstów lub przykładów, które będą analizowane w części praktycznej pracy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.