Praktyczna nauka języka rosyjskiego [L-WST-PNJR-2S.1]
Semestr zimowy 2024/2025
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka rosyjskiego [L-WST-PNJR-2S.1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [24/25Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Swietłana Szaszkowa |
Literatura: |
1. Burniewicz Z., Górska L., Materiały do praktycznej nauki języka rosyjskiego, Gdańsk 1993 2. Chlebda B., Danecka I., Skrypt do praktycznej nauki języka rosyjskiego (cz. 3), Opole 2011. 3. Cwejman T., Torzecka W., Materiały do praktycznej nauki języka rosyjskiego, Warszawa 1984. 4. Gołubiewa A., Czeczuga W., Węcławiak P., Słownictwo rosyjskie w ćwiczeniach, Warszawa 2011. 5. Żelezik A., Gawęcka-Ajchel B., Język rosyjski dla studentów kierunków humanistycznych, Kielce 2007. |
Zakres tematów: |
Книга Роль книг для человечества. Cтруктура книги. Рецензия книги. Книжные ярмарки. Книги в интернете, аудиобуки. Бумажные и электронные книги. Книга или телевидение? Экранизация классических произведений. Массмедиа (СМИ) СМИ как четвёртая власть. Пресса - общая характеристика. Информационная война в Интернете. Газеты, журналы (классификации, виды, типы). Радио- и телепередачи - их роль в жизни общества. Любимые радио- и телепередачи. Реклама Киноискусство. Жанры фильмов. Классика кинематографа второй половины XX века. *Zagadnienia gramatyczne realizowane na zajęciach obejmować będą ćwiczenia z zakresu imiesłowów przymiotnikowych (czynnych i biernych). *Zagadnienia ortograficzne realizowane na zajęciach związane będą m.in. z: - pisownią samogłosek po spółgłoskach syczących, pisownią samogłosek po -ц-; - pisownią samogłosek w wymieniających się rdzeniach wyrazowych typu: -лаг/-лож; -кас/-косн i in. - pisownią samogłosek nieakcentowanych -е-, -и- w rdzeniach: -бер-/-бир-, -дер-/-дир-, -мер-/-мир-, -пер-/-пир-, -тер-/-тир-, -жег-/-жиг-, -стел-/-стил-; - utrwaleniem pisowni znaku miękkiego (funkcja zmiękczająca, gramatyczna i rozdzielająca); - pisownia przysłówków; *Realizacja wybranych zagadnień z zakresu interpunkcji. |
Metody dydaktyczne: |
- Burza mózgów - Dyskusja - Gry dydaktyczne - Metoda tekstu przewodniego - Opowiadanie, opis |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: zgodnie z zasadami określonymi w procedurze wewnętrznej SJK WF UMCS. 1. Obecność na zajęciach. 2. Bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność. 3. Pozytywne oceny ze wszystkich prac pisemnych i ustnych. - Wytwórcze ćwiczenia praktyczne |
Uwagi: |
Konsultacje: gab. 114 B czwartek 15.00-16.00 piątek 13.15 - 14.15 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.