Indywidualne Seminarium Doktoranckie Nauki Chemiczne [SD.SP-C-ISEM-22/23]
Semestr zimowy 2024/2025
Seminarium doktoranckie,
grupa nr 2
Przedmiot: | Indywidualne Seminarium Doktoranckie Nauki Chemiczne [SD.SP-C-ISEM-22/23] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [24/25Z]
(zakończony)
Seminarium doktoranckie [SD], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Wojciech Gac |
Literatura: |
1. Artykuły naukowe poświęcone tematyce pracy doktorskiej. 2. B. Grzybowska-Świerkosz, Elementy katalizy heterogenicznej, PWN, Warszawa, 1993. 3. Z. Sarbak, Adsorpcja i adsorbenty. Teoria i zastosowanie, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, 2000. 4. Z. Sarbak , Adsorpcja i adsorbenty. Teoria i zastosowanie, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, 2000. 5. Z. Wysokińska, J. Witkowska, Zrównoważony rozwój, W. UŁ, 2016. 6. B. Kołodziej, M. Matyka, Odnawialne źródła energii, PWRiL, Poznań 2012. 7. W.M. Lewandowski, M. Ryms, Biopaliwa. Proekologiczne odnawialne źródła energii, WNT Warszawa 2012. |
Zakres tematów: |
1. Wpływ dodatku żelaza i neodymu na właściwości katalizatorów niklowych w reakcji uwodornienia ditlenku węgla. 2. Wybrane zagadnienia szczegółowe: 2.1. Produkcja energii, gospodarka wodorowa a reakcja uwodornienia CO2. 2.2. Uwarunkowania termodynamiczne oraz kinetyczne reakcji uwodornienia CO2 w obecności nośnikowych katalizatorów niklowych. 2.3. Wpływ modyfikatorów na przebieg reakcji uwodornienia CO2 w obecności nośnikowych katalizatorów niklowych. 2.4. Redukowalność nośnikowych katalizatorów niklowych. 2.5. Jakie informacje możemy uzyskać z badań niskotemperaturowej adsorpcji azotu oraz badań mikroskopowych nośnikowych krzemianowych katalizatorów niklowych. 2.6. Analiza aktywności, selektywności i stabilności pracy katalizatorów niklowych. 2.7. Analiza zjawisk zachodzących podczas adsorpcji, desorpcji oraz przemian molekuł uczestniczących w reakcji metanizacji CO2. 2.8. Przyczyny dezaktywacji katalizatorów niklowych w reakcji uwodornienia CO2. |
Metody dydaktyczne: |
1. Dyskusja związana z realizacją poszczególnych etapów Indywidualnego Planu Badawczego 2. Wykład konwersatoryjny. 3. Analiza przypadków. |
Metody i kryteria oceniania: |
Udział w dyskusjach, zadawanie pytań, prezentowanie wyników własnych analiz z uwzględnieniem merytorycznej poprawności i kompletności wypowiedzi. Ocena postępów stopnia realizacji Indywidualnego Planu Badawczego Zaliczenie na ocenę |
Uwagi: |
Promotor - W. Gac |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.