Seminarium magisterskie [PA-PN-SEM9]
Semestr zimowy 2024/2025
Seminarium magisterskie,
grupa nr 4
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [PA-PN-SEM9] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [24/25Z]
(zakończony)
Seminarium magisterskie [SM], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Małgorzata Dumkiewicz |
Literatura: |
Jak w części ogólnej sylabusa, a ponadto - w zależności od wyboru tematu pracy magisterskiej - literatura może zostać rozszerzona o następujące pozycje: Literatura podstawowa uwzględniająca specyfikę seminarium magisterskiego: 1. M. Kępiński (red.), System prawa prywatnego, t. 15, Prawo konkurencji, Warszawa 2014 2. Szwaja (red.), Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, Warszawa 2016. 3. K. Kohutek, M. Sieradzka, Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów, Komentarz, Warszawa 2008. 4. R. Stefanicki, Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Komentarz, Warszawa 2009. 5. E. Łętowska, Prawo konsumenckie, Warszawa 2006 6. M. Zdyb, M. Sieradzka (red.), Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, Warszawa 20167. M. Nowińska, K. Szczepanowska-Kozłowska, Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, Warszawa 2017 8. E. Nowińska, M. du Vall, Komentarz do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Warszawa 2006. 9. C. Banasiński, E. Piontek, Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz, Warszawa 2008. 10. E. Traple (red.), Prawo reklamy i promocji, Warszawa 2007 11. M. Fras, M. Jagielska, K. Podgórski, E. Sługocka-Krup (red.), Prawa konsumenta w teorii i praktyce , Warszawa 2018 12. D. Lubasz, M. Namysłowska (red.), Ustawa o prawach konsumenta. Komentarz, Warszawa 2015 13. K. Grzybczyk, Ilustrowane prawo reklamy, Warszawa 2020 14. P. Ślęzak (red.), Prawo mediów, Warszawa 2020 15. M. Namysłowska (red.), Reklama. Aspekty prawne, Warszawa 2012 Literatura uzupełniająca uwzględniająca specyfikę seminarium magisterskiego: 1. A. Kidyba, Prawo handlowe, Warszawa 2021 2. M. Safjan (red.) System prawa prywatnego, t. 1, Prawo cywilne - część ogólna, Warszawa 2012 3. Z. Radwański (red.) System prawa prywatnego, t. 2, Prawo cywilne - część ogólna, Warszawa 2008 4. J. Rajski J. ( red. ) System prawa prywatnego. Prawo zobowiązań – część szczegółowa, Warszawa 2004. 5. W. Pyzioł, A. Szumański, J. Weiss, Prawo spółek, Warszawa 2016 6. S. Dmowski, S. Rudnicki, Komentarz do kodeksu cywilnego. Księga pierwsza. Część ogólna, Warszawa 2007. 7. K. Pietrzykowski, Kodeks cywilny. Komentarz, Warszawa 2015 8. S. Sołtysiński, A. Szajkowski, A. Szumański, J. Szwaja, Kodeks spółek handlowych, t I, II, III, Komentarz, Warszawa 9. A. Kidyba, Kodeks spółek handlowych. Komentarz, t. I i II, Warszawa 2020. 10. K. Kruczalak, Prawo handlowe. Zarys wykładu, Warszawa 2008. 11. T. Mróz (red.), Prawo gospodarcze prywatne, Warszawa 2012. 12. S. Włodyka (red.) System prawa handlowego, t. 1, Prawo handlowe - część ogólna, Warszawa 2009 13. A. Kidyba (red.),Pozakodeksowe umowy handlowe, Warszawa 2013. 14. J. Okolski, M. Modrzejewska (red.), Prawo handlowe, Warszawa 2012 15. W.J. Katner (red.) Prawo gospodarcze i handlowe, Warszawa 2020. 16. T. Piecuch, Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne, Warszawa 2013. 17. M. Wierzbowski (red.) Konstytucja biznesu. Komentarz, Warszawa 2019 18. B. Kaczmarek – Templin, P. Stec, D. Szostek ( red. ), Ustawa o prawach konsumenta. Kodeks cywilny ( wyciąg ). Komentarz, Warszawa 2014. 19. E. Łętowska, Prawo konsumenckie, Warszawa 2006 20. T. Czech, Prawa konsumenta, Warszawa 2017 21. Cz. Żuławska, Obrót z udziałem konsumenta – ochrona prawna, Wrocław – Warszawa – Kraków 1987. |
Zakres tematów: |
V rok – IX semestr (zimowy) 1. Opracowanie wstępnego planu pracy magisterskiej. 2. Dobór literatury niezbędnej do sporządzenia pracy magisterskiej. 3. Prezentacja założeń poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej. |
Metody dydaktyczne: |
Dobór metod dydaktycznych jest uzależniony od tego, czy dane seminarium ma charakter indywidualny czy ogólny (dla całej grupy). Podczas seminarium indywidualnego: dyskusja, klasyczna metoda problemowa Podczas seminarium ogólnego (dla całej grupy): wykład problemowy, klasyczna metoda problemowa, prezentacja multimedialna, dyskusja. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą oceny jest: 1. przygotowanie do zajęć seminaryjnych; 2. aktywność podczas zajęć seminaryjnych (uczestnictwo w dyskusji); 3. realizacja poszczególnych zadań wynikających zakresu tematów objętych seminarium magisterskim, na ocenę których składają się: a) ocena stopnia wypełnienia wymogów formalnych i merytorycznych dotyczących przygotowania pracy magisterskiej podanych w trakcie seminarium, b) ocena stopnia realizacji celów pracy magisterskiej, c) ocena stopnia pogłębienia rozważań dotyczących tematyki pracy magisterskiej, d) ocena stosowanych metod wykorzystanych w badaniach nad tematem pracy magisterskiej, e) ocena i weryfikacja wyników przeprowadzonych badań nad tematem pracy magisterskiej, f) ocena samodzielności, wnikliwości i konsekwencji w przygotowaniu, redagowaniu i realizowaniu poszczególnych elementów pracy magisterskiej, g) ocena prawidłowości doboru argumentów dla prezentowanych wniosków, h) ocena poprawności językowej i stylu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.