Komunikacja interpersonalna i wystąpienia publiczne [F-ZPP-318]
Semestr zimowy 2024/2025
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Komunikacja interpersonalna i wystąpienia publiczne [F-ZPP-318] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [24/25Z]
(w trakcie)
Laboratorium [LB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 4 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Błażej Dyczewski |
Literatura: |
Literatura: 1. Adler A. R., Communicating at Work, New York 1986. 2. Aronson E., Człowiek - istota społeczna, tłum. Radzicki J., Wydawnictwo Naukowe PWN, 1997. 3. Bauer Z., Chudziński E. (red.), Dziennikarstwo i świat mediów, Universitas Kraków 1999. 4. Brzezińska E., Komunikacja społeczna, Wyd. UŁ, Łódź 1997. 5. Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego Wyd. Astrum, Wrocław 1999. 6. Fiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wyd. Astrum, Wrocław 1999. 7. Goban-Klas T., Komunikowanie i media masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i internetu, PWN, Warszawa 1999. 8. Gregory A. (red.), Public relations w praktyce, Kraków 1997. 9. Hall E., Bezgłośny język, PWN, Warszawa 1987. 10. Kłoskowska A., Kultura masowa, PWN, Warszawa 1983. 11. Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzem, Message House, Warszawa 2015. 12. Mc Quail D., Theories of Mass Communication, London 1994. 13. Pease A., Pease B., Mowa Ciała, tłum. Grabiak J., Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2015 (wyd. XVII) 14. Philips B., The Media Training Bible: 101 Things You Absolutely, Positively Need To Know Before Your Next Interview, SpeakGood Press, Washington 2013 15. Praca zbiorowa, Sztuka Public Relations. Z doświadczeń polskich praktyków, Związek Firm Public Relations, Warszawa 2011 (wyd. II poszerzone) 16. Tyszka A., Korporowicz L.(red.), Komunikowanie międzykulturowe, IK Warszawa 1995. |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej: a. Definicje, rodzaje i znaczenie komunikacji interpersonalnej w politykach publicznych. b. Zasady efektywnej komunikacji. 2. Elementy komunikacji werbalnej i niewerbalnej: a. Interpretacja i analiza kodów komunikacyjnych. b. Znaczenie mowy ciała i tonacji głosu w relacjach społecznych i wystąpieniach publicznych. 3. Rola przestrzeni w komunikacji: a. Przestrzeń jako narzędzie budowania relacji zawodowych i społecznych. 4. Techniki wystąpień publicznych: a. Przygotowanie, struktura i prowadzenie wystąpień publicznych. b. Radzenie sobie ze stresem i budowanie pewności siebie podczas prezentacji. 5. Narzędzia komunikacyjne w pracy zawodowej: a. Tworzenie i analiza komunikatów medialnych. b. Wykorzystanie narzędzi komunikacyjnych w pracy rzecznika prasowego lub przedstawiciela instytucji publicznych. 6. Rozwijanie kompetencji medialnych: a. Ocena treści medialnych i ich wpływ na proces komunikacji społecznej. b. Rola mediów w komunikacji masowej. |
Metody dydaktyczne: |
Wprowadzenie teoretyczne: Wykłady interaktywne wprowadzające do tematyki zajęć. Analiza materiałów: Studium przypadków (case studies). Analiza tekstów i materiałów wideo dotyczących komunikacji interpersonalnej i wystąpień publicznych. Ćwiczenia praktyczne: Warsztaty rozwijające umiejętności komunikacyjne, w tym symulacje rozmów i wystąpień publicznych. Praca w grupach nad przygotowaniem i prezentacją projektów. Dyskusje moderowane: Debaty na temat technik komunikacyjnych i ich zastosowania w praktyce zawodowej. Praca własna studenta: Samodzielne przygotowanie wystąpień i analiz. Studiowanie literatury podstawowej i uzupełniającej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena pracy na zajęciach: Zaangażowanie i aktywność w rozwiązywaniu problemów praktycznych. Jakość przygotowanych wystąpień publicznych i ich prezentacja. System punktowy: Maksymalnie 30 punktów za uczestnictwo w zajęciach: 1 punkt za obecność na zajęciach. 1 punkt za jakość pracy i zaangażowanie podczas zajęć. Ocena końcowa: Punkty uzyskane podczas całego cyklu zajęć (0–30 pkt). Możliwość zdobycia dodatkowych punktów za ponadprzeciętną jakość wystąpień i prac grupowych. Kryteria oceniania: 2.0 (niedostateczny): 0–15 pkt. 3.0 (dostateczny): 16–18 pkt. 3.5 (dostateczny plus): 19–21 pkt. 4.0 (dobry): 22–24 pkt. 4.5 (dobry plus): 25–27 pkt. 5.0 (bardzo dobry): 28–30 pkt. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.