Proseminarium [PS-PS-MS/6s.8]
Semestr letni 2024/2025
Konwersatorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Proseminarium [PS-PS-MS/6s.8] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/2025 [24/25L]
(w trakcie)
Konwersatorium [KW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magdalena Razmus |
Strona domowa grupy: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=30893 |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Harasimczuk J., Cieciuch J. (2022). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA7. Wyd. Liberi Libri, www.liberilibri.pl 2. Francuz P., Mackiewicz R. (2007). Liczby nie wiedzą skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Wyd. KUL, Lublin. 3. Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. 4. Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. 5. Bedyńska, S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczny przewodnik wykorzystania modeli regresji oraz równań strukturalnych. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Literatura uzupełniająca: 1. Kulesza, W., Doliński, D. (2020). Jak pisać prace dyplomowe z psychologii. Sopot: Wydawnictwo Smak Słowa. 2. Piber-Dąbrowska, K., Cypriańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Wydawnictwo SWPS "Academica". |
Zakres tematów: |
1. Etapy procesu badawczego 2. Problemy i standardy etyczne związane z prowadzeniem badań 3. Wyszukiwanie literatury przedmiotu - źródła i sposoby 4. Korzystanie z menadżera literatury cytowanej 5. Krytyczna analiza artykułu naukowego 6. Projekt badań własnych 7. Jak napisać dobry raport? (struktura raportu, zasady APA) 8. Analiza i opis wyników badań własnych 9. Omówienie wyników i raportów |
Metody dydaktyczne: |
prezentacja, projekt, dyskusja, opis, krytyczna analiza, wyjaśnienie |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Analiza artykułu empirycznego (zaliczenie) 2. Plan badań własnych (zaliczenie) 3. Raport z badania własnego (ocena) |
Uwagi: |
dr M. Razmus |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.