Dydaktyka języka agielskiego w szkole [H-DJAS-A.N-2S.2]
Semestr letni 2024/2025
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Dydaktyka języka agielskiego w szkole [H-DJAS-A.N-2S.2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/2025 [24/25L]
(w trakcie)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 39 |
Limit miejsc: | 39 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Izabela Jarosz |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Tomlinson, B. (ed.). (2003). Developing Materials for Language Teaching. Continuum 2. Tomlinson, B. (ed.). (2011). Materials Development in Language Teaching. Second Edition. CUP 3. Nation, P. & Newton, J. (2008). Teaching ESL/EFL Listening and Speaking. Routledge. 4. Schmitt, N. (2000). Vocabulary in language teaching. Cambridge University Press. 5. Harwood, N. (ed.). (2010). English Language Teaching Materials: Theory and Practice, Cambridge University Press 6. Nation, I.S.P. (2009), Teaching ESL/EFL Reading and Writing. Routledge. 7. Brown, H.D. (2007). Principles of Language Learning and Teaching (5th edition). Prentice Hall Regents. 8. Richards, C.R. and T.S.C. Farrell. (2005). Professional Development for Language Teachers. Cambridge: CUP 9. McKay, S.L. (2006). Researching Second Language Classrooms. Lawrence Erlbaum Literatura uzupełniająca: 1. Gower, R., Phillips, D. and Walters, S. (2005). Teaching Practice. A Handbook for Teachers in Training. Macmillan 2. Schmitt, N. (ed.) 2010. An Introduction to Applied Linguistics. Hodder Education |
Zakres tematów: |
I. Współczesne podejścia i metody w nauczaniu języków obcych (metody konwencjonalne i niekonwencjonalne). Glottodydaktyka jako dziedzina naukowa. 2. Tworzenie programu nauczania na III etapie edukacyjnym: cele językowe, dobór treści nauczania, rola podręcznika, ocenianie. 3. Sylabusy w nauczaniu języków obcych. Tworzenie sylabusów, podstawowe typy sylabusów i ich charakterystyka, sylabus zintegrowany. Planowanie procesu kształcenia. 4. Kontrola i ocena efektów pracy uczniów. Ocena formatywna i sumatywna. Testy i egzaminy zewnętrzne. Nowa matura. 5. Różnice indywidualne: strategie uczenia się. 6. Kształtowanie motywacji ucznia do nauki języka obcego. Teorie motywacji, strategie motywacyjne. Autonomia ucznia w edukacji językowej. Kontrola nad uczeniem się, rola czynników psychologicznych, autonomia w praktyce szkolnej. 7. Nauczanie języka przez treść/zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe (CBI/CLIL). Aktualne programy i rozwiązania w Polsce i na świecie. 8. Nowe trendy w dydaktyce: ELF, flow, mediacja językowa 9. Neurodydaktyka i nauczanie przyjazne mózgowi, psychopedagogiczne mity w edukacji językowej. |
Metody dydaktyczne: |
1. Dyskusja dydaktyczna 2. Objaśnienie lub wyjaśnienie 3. Praca w parze i praca w grupie, praca indywidualna 4. Metody aktywizujące: burza mózgów, sytuacyjna, problemowa, symulacyjne gry dydaktyczne 5. Film jako metoda eksponująca 6. Peer teaching 7. Metoda projektów 8. Krytyczna analiza materiałów dydaktycznych 9. Udzielanie informacji zwrotnych 10. Prezentacja multimedialna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.