Lektorat języka nowożytnego [H-LJN-GER-1S.4]
Semestr letni 2024/2025
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Lektorat języka nowożytnego [H-LJN-GER-1S.4] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/2025 [24/25L]
(w trakcie)
Konwersatorium [KW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 8 |
Limit miejsc: | 10 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magdalena Stafińska |
Strona domowa grupy: | http://www.jezyki.umcs.pl |
Literatura: |
1. Ch. Latham-Koenig, C.Oxenden, K.Chomacki English File Upper-Int. 4th Edition Student's Book, Oxford 2020 2. Ch. Latham-Koenig, C. Oxenden, K.Chomacki English File Upper-Int. 4th Edition Workbook, Oxford 2020 |
Zakres tematów: |
1. Air travel – vocabulary. 2. ‘How to get the best seat?’ - reading and speaking. So/such – grammar exercises. 3. Narrative tenses – grammar exercises. 4. ‘Fiftywordstories.com’ – types of adverbs. 5. The position of adverbs and adverbial phrases – vocabulary. 6. ‘The necklace’ – reading and listening. 7. Colloquial English – talking about books. 8. Unit 3 – oral/written assignment. 9. ‘Are you really as environmentally friendly as you think you are? – speaking. Weather – vocabulary. 10. Future Continuous and Future Perfect Simple – grammar exercises. 11. ‘Climate Stories Project’ – reading, listening and speaking. 12. A risky business – listening and speaking. 0 & 1 Conditional. Future Time Clauses – grammar exercises. 13. Extreme sports – reading and speaking. Expressions with take. 14. Unit 4 – oral/ written assignment. 15. Unit 3 and 4 – revise and check. |
Metody dydaktyczne: |
1. Objaśnienie, wyjaśnienie. 2. Praca z tekstem. 3. Dyskusja dydaktyczna. 4. Burza mózgów. Formy pracy: praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Bieżąca ocena pracy studentów 2. Ocena aktywności na zajęciach 3. Ustne/pisemne zaliczenie zrealizowanego materiału |
Uwagi: |
j. angielski |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.