Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

The Sociology of Innovation [F-TS-25L] Semestr letni 2024/2025
Konwersatorium, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: The Sociology of Innovation [F-TS-25L]
Zajęcia: Semestr letni 2024/2025 [24/25L] (w trakcie)
Konwersatorium [KW], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:20 - 12:50
sala 54
Wieżowiec jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marzena Kruk
Literatura:

Compulsory literature:

1. Benford, R. D. and D. A. Snow (2000). Framing processes and social movements: An overview and assessment. Annual Review of Sociology 26 (1), 611–639.

2. Esquinas, M. F. (2021)Sociological perspectives on innovation: key research issues and interdisciplinary prospects, International Review of Sociology, 31 (3), 343-355.

3. Weisberg R.W., Creativity: Understanding Innovation in Problem Solving, Science, Invention, and the Arts. Hoboken, N.J: John Wiley & Sons, 2006.

4. European Commission, The Smart Guide to Service Innovation, 2012

5. Pigneur Y., Business Model Generation: A Handbook For Visionaries, Gamę Changers, And Challengers, Wiley, Eloboken, New Jersey

Supplementary literature:

LiteraPinto, J. K., & Slevin, D. P. (1988). Project Success: Definitions and Measurement Techniques.

Project Management Journal, 19(1), 67–72.

PMI (2000). A Guide to the Project Management Body of Knowledge. Newtown Square, PA: Project

Management Institute.

Turner, J.R. (1999) The handbook of project-based management: improving the processes for

achieving strategic objectives. 2nd ed. London : McGraw-Hil

1. Burt, R. (1991). Structural holes: The social structure of competition. Cambrdige, Massachusetts: Harvard University Press

2. Baldwin, C. Y. and K. B. Clark (2000, March). Design Rules, Vol. 1: The Power of Modularity. The MIT Press.

Zakres tematów:

1. The Theoretical Foundations of the Concept of Social Innovation

2. Mapping the Sociology of innovation.

3. The essence of innovation in the modern world.

4. A Sociological Systems Framework to Identify and Explain.

5. Social Mechanisms of Creativity and Innovative Developments.

6. Key Systems Concepts/Dimensions relating to Creativity and Innovation: A Comparative Perspective

7. Stages of the Innovation Process.

8. The outcomes of social innovation.

The sustainability of the social changes made.

9. The role of major actors in the process of implementing social innovation.

10. Learning and collaboration as the main mechanisms for implementing social innovation.

11. Changes in social interactions and relations, as well as in the practice of main actors.

12. The interface between exploration and exploitation.

13. Social dimensions of innovation. Empirical results.

14. Perspectives and Theories of Social Innovation.

15. Dictionary of terms in the area of design and innovation with examples.

Metody dydaktyczne:

Seminar

Articles from the seminar + for independent study placed on the Virtual Campus.

Knowledge base - links to websites with examples (case studies) for individual analysis

All activities and materials from classes are posted on Virtual Kapus.

Metody i kryteria oceniania:

1. Presentation with examples + questions for discussion.

40 slides - rating 5.0 with bibliography.

30 slides - 4.0

20 slides - 3.0

0-19- 2.0

2. Articles for discussion posted on the Virtual Campus. Reading test at the end of classes.

(2)

1. Total points from the presentation.

2. Activity in classes [Minimum 2 activities in the discussion]

3. Colloquium - test of questions from readings. Total test points:

Ndst- 0-50%

Dst- 51%-60%

Dst plus -61%-70%

Db- 71%-80%

Db plus 81%-90%

Very good 91%-100%

4. Attendance at classes. max 2 absences.

Note: Attendances marked on the virtual Campus

Uwagi:

Fakultet dedykowany dla kierunku Kreatywność i projektowanie społeczne

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0