Seminarium licencjackie [F-FLZ.93]
Semestr zimowy 2019/2020
Seminarium licencjackie,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [F-FLZ.93] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [19/20Z]
(zakończony)
Seminarium licencjackie [SEM-LIC], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Rafał Czekaj |
Strona domowa grupy: | http://www.umcs.pl |
Literatura: |
• Bieszczad L.(red.), Zwrot performatywny w estetyce, Kraków 2013 • Dziamski G., Postmodernizm wobec kryzysu estetyki współczesnej, Poznań 1996 r. • Fischer-Lichte E., Estetyka performatywności, Kraków 2008 • Greenberg Clement, Obrona modernizmu, Kraków, 2006 • Heidegger M., Źródło dzieła sztuki, [w:] tenże, Drogi lasu, W-wa 1997 • Ingarden R., Studia z estetyki, tom. II, PWN 1958 • Jacques R., Dzielenie postrzegalnego, Warszawa 2007 • Jacques R., Estetyka jako polityka, Warszawa 2007 • Margolis J., Czym, w gruncie rzeczy, jest dzieło sztuki?, Kraków 1999 • Marzec Sławomir, Sztuka czyli wszystko. Krajobraz po postmodernizmie, Lublin 2008 • Morawski s., Na zakręcie. Od sztuki do po-sztuki, W-wa • Ortega y Gasset J., Dehumanizacja sztuki i inne eseje, Warszawa 1996 r. • Pękala, T., Przestrzenie autonomii – sztuka, filozofia, kultura, Lublin 2017 • Różanowski R. (opr.), Współczesna myśl estetyczna. Wybór tekstów, W-wa 1993 • Szkołut T. (red.), Przemiany współczesnej świadomości artystycznej: wokół postmodernizmu, Lublin 1992 r. |
Zakres tematów: |
• Elementy teorii dzieła sztuki • Ontologia dzieła sztuki • Autonomia sztuki • Porządki interpretacyjne sztuki • Funkcje dzieła sztuki • Dzieło sztuki w perspektywie modernistycznej • Dzieło sztuki w perspektywie postmodernistycznej • Praktyka artystyczna po przełomie performatywnym |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja problemowa, analiza tekstów źródłowych, przygotowywanie referatów |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena przygotowania do zajęć, ocena udziału w dyskusji, ocena prezentowanych referatów |
Uwagi: |
Prowadz. dr R. Czekaj |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.