Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie Językoznawstwo/Glottodydaktyka/Translacja MK5 [H-SM-JGT-A.N-2S.1] Semestr zimowy 2020/2021
Seminarium magisterskie, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie Językoznawstwo/Glottodydaktyka/Translacja MK5 [H-SM-JGT-A.N-2S.1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [20/21Z] (zakończony)
Seminarium magisterskie [SM], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 10
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewelina Prażmo
Strona domowa grupy: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad742d5b04bc04ab8ad6944069d43ff08%40thread.tacv2/conversations?groupId=2247f6bd-8df5-4251-a41b-9761bb7a19fa&tenantId=80dbd34a-9b20-490b-ac49-035af103ab2b
Literatura:

Brandt, Line, and Per Aage Brandt. 2005. “Making Sense of a Blend: A Cognitive-Semiotic Approach to Metaphor.” Annual Review of Cognitive Linguistics 3: 216–49.

Brandt, Line. 2012. The Communicative Mind: A Linguistic Exploration of Conceptual Integration and Meaning Construction. Unabridged edition. Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing.

Evans, Vyvyan, and Melanie Green. 2006. Cognitive Linguistics: An Introduction. 1 edition. Mahwah, N.J.: Routledge.

Fauconnier, Gilles, and Mark Turner. 1998. “Conceptual Integration Networks.” Cognitive Science 22 (2): 133–87. https://doi.org/10.1016/S0364-0213(99)80038-X.

Fauconnier, Gilles. 1985. Mental Spaces: Aspects of Meaning Construction in Natural Language. First English Edition edition. Cambridge, Mass: The MIT Press.

Lakoff, George, and Mark Johnson. 1980. Metaphors We Live By. 1st edition. Chicago: University of Chicago Press.

Lakoff, George, and Mark Turner. 1989. More than Cool Reason: A Field Guide to Poetic Metaphor. 1 edition. Chicago: The University Of Chicago Press.

Langacker, Ronald W. 1987. Foundations of Cognitive Grammar: Volume I: Theoretical Prerequisites. 1 edition. Stanford, Calif: Stanford University Press.

Langacker, Ronald W. 1991. Foundations of Cognitive Grammar: Volume II: Descriptive Application. 1 edition. Stanford, Calif: Stanford University Press.

Langacker, Ronald W. 2008. Cognitive Grammar: A Basic Introduction. 1 edition. Oxford ; New York: Oxford University Press.

Zakres tematów:

Metafora i metonimia konceptualna

Teoria integracji konceptualnej

Język manipulacji i propagandy

Wielomodalna konstrukcja znaczeń

Wybrane zagadnienia semantyki i semiotyki kognitywnej

Gramatyka kognitywna

Metody i kryteria oceniania:

Prace pisemne na ocenę

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0