Kognitywistyka i st. prz. wybieralne blok #JiD (sem. 3,5) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Filozofii i Socjologii)
Plany zajęć grupy przedmiotów
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
22/23Z - Semestr zimowy 2022/2023 23/24Z - Semestr zimowy 2023/2024 24/25Z - Semestr zimowy 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
22/23Z | 23/24Z | 24/25Z | |||||
F-K.134 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zjawiska semiotyczne leżą u podstaw zjawisk kulturowych, społecznych, a także poznawczych. Konstytuują one różne obszary aktów komunikacji, które podlegają analizom semiotycznym. Fakty semiotyczne poddane analizie dotyczą zjawisk semiotycznych takich jak: metafora, perswazja symboliczna, design, sztuka czy inne systemy znaków semiotycznych tworzących artefakty świata znaków. |
|
|||
F-K.130 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs prezentuje kognitywne metody analizy danych językowych na poziomie morfologii, leksykologii i składni, a także pokazuje podejście kognitywne do zagadnień pragmatycznych oraz kulturowych. |
|
|||||
F-K.139 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
F-K.131 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym tematem zajęć będzie przedstawienie dwóch dominujących i konkurujących wzajemnie modeli komunikacji: modelu transmisyjnego i modelu interakcyjnego (czasem zwanego orkiestralnym lub rytualnym) ze wskazaniem historycznych źródeł każdego z nich (Shannon & Weaver, Malinowski, Austin, Grice). |
|
|||||
F-K.133 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W przyjętym podejściu zakłada się, że wyższe zdolności poznawcze (np. reprezentacja rzeczywistości w umyśle/świadomości) rozwinęły się dzięki doskonaleniu zmysłu wzroku i jako takie posiadają wiele własności analogicznych do poznania wzrokowego. Umożliwia to zarówno kategoryzowanie zewnętrznego świata rzeczy i zjawisk, jak i wyodrębnienie poznającego podmiotu. |
|
|||||
F-K.132 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs omawia techniki manipulacyjne używane w języku propagandy ideologicznej i reklamy, a także w szeroko rozumianym „języku władzy” ("language and power”). Jedną z ważniejszych teorii omawianych w trakcie kursu jest teoria analizy dyskursu, obejmująca tzw. krytyczną analizę dyskursu (Critical Discourse Analysis—CDA). |
|
|||||
F-K.135 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest próba udzielenia systematycznej i popartej materiałem empirycznym odpowiedzi na pytanie o to, jak nowe media wpływają na jednostki i społeczeństwo. Po pierwsze, należy zapytać: jakie istnieją konsekwencje medialnego i technologicznego zapośredniczenia poznania i działania w społeczeństwie sieci; po drugie, zagadnienie wyjściowe można przeformułować do postaci: jakie mechanizmy poznawcze odpowiadają za pozytywne i negatywne konsekwencje nowych mediów. |
|
|||||