Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

IT Cyber Security

Informacje o programie studiów

Kod: POL-ITCS-2S
Nazwa: IT Cyber Security
Tryb studiów: stacjonarne
Rodzaj studiów: II stopnia
Czas trwania: 2-letnie, 4 semestry
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: IT Cyber Security
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Wydział Politologii i Dziennikarstwa (od 22/23L) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Magisterium -Cyber Security
Uprawnienia zawodowe:

Absolwent posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone w efektach kształcenia. Posiada rozszerzoną w stosunku do studiów pierwszego stopnia wielodyscyplinarną wiedzę z zakresu nauk o polityce ze szczególnym uwzględnieniem tematyki bezpieczeństwa narodowego i międzynarodowego, specyfiki cyberprzestrzeni jako środowiska zachowań społecznych, istniejących tu dylematów cywilizacyjnych oraz wiedzę i umiejętności z zakresu cyberbezpieczeństwa informatycznego, które dotyczą stosowania technologii informatycznych, procesów i praktyk w celu ochrony komputerów, danych, sieci i programów przed atakami, uszkodzeniami i nielegalnym dostępem. Zna różnorodne działania społeczne i polityczne na rzecz zapewniania bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni, istniejące tu tendencje oraz zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego. Potrafi w sposób innowacyjny, z zastosowaniem dobrze dobranych informacji oraz metod i instrumentów reagować na zagrożenia bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni w różnych obszarach życia społecznego i na różnych poziomach jego organizacji oraz komunikować różnym odbiorcom z zastosowaniem dobranej, specjalistycznej siatki pojęciowej o zagrożeniach w cyberprzestrzeni i sposobach przeciwdziałania im, prowadzić debaty na te tematy, także w języku obcym na poziomie minimum B2. Jest zdolny do kierowania pracami zespołów zajmujących się identyfikacją zagrożeń bezpieczeństwa W cyberprzestrzeni lub przeciwdziałaniem im oraz samodzielnego planowania i realizowania uczenia się przez całe życie w zakresie różnorodności i zmiany zagrożeń bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i sposobów przeciwdziałania im. Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów dotyczących bezpieczeństwa systemów informatycznych. Jest gotów do krytycznej oceny informacji na temat różnorodnych zagrożeń bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i sposobów przeciwdziałania im z wykorzystaniem specjalistycznej wiedzy, zgodnie z interesem publicznym, wykazując się przedsiębiorczością, wypełniania w różnych obszarach życia społeczno-politycznego zobowiązań w zakresie identyfikacji zagrożeń bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i przeciwdziałania im, a w tym kontekście odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych na różnych poziomach organizacji życia społecznego, adaptowania się do zmieniających się potrzeb społecznych poprzez podnoszenie kwalifikacji w zakresie cyberbezpieczeństwa, dbania o etos zawodowy włącznie z przestrzeganiem zasad etyki zawodowej. Jest gotów do funkcjonowania w środowisku wielokulturowym i krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz podjęcia studiów doktoranckich.

Istotnym punktem odniesienia dla określania przewidywanego miejsca pracy absolwentów kierunku na rynku pracy mogą być wszystkie organizacje czy instytucje korzystające z systemów przechowywania oraz udostępniania informacji, m.in. centra danych, korporacje, przedsiębiorstwa i firmy różnych branż, ale także w banki oraz instytucje informatyczne i telekomunikacyjne. Absolwent kierunku IT Cyber Security będzie posiadał wiedzę, która pozwoli na zatrudnienie w firmach produkujących oprogramowanie, sprzęt i systemy informatyczne. Nabyte kompetencje i wiedza umożliwią kierowanie projektami w branży IT oraz doradztwo w zakresie bezpieczeństwa systemów i sieci.

Uzyskana wiedza i umiejętności pozwolą absolwentom pracować w charakterze specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa, w ramach czterech ról w działach informatycznych. Doradcy klientów w zakresie polityki i strategii bezpieczeństwa w swoich organizacjach. Przeprowadzania oceny ryzyka w celu ustalenia, w jakim stopniu organizacja jest narażona na zagrożenia. Projektanta bezpieczeństwa lub architekta projektującego i budującego systemy IT w taki sposób, aby pozostały odporne na zagrożenia z cyberprzestrzeni. Testera ds. bezpieczeństwa infrastruktury oraz aplikacji, którzy za pomocą testów penetracyjnych symulują realne scenariusze ataków w celu wykrycia zagrożenia bezpieczeństwa w systemie klienta. Analityka ds. bezpieczeństwa operacyjnego monitorującego systemy informatyczne pod kątem aktywnych oznak ataku. Absolwent może pracować w centrum operacji bezpieczeństwa (SOC), szukając zagrożeń w chronionych systemach. W kryminalistyce cyfrowej jest przygotowany do badania zaatakowanych systemów cyfrowych lub komputerów klientów w celu wykrycia sposobu działania hakerów oraz odtworzenia ich ataku, aby uzyskać o nich jak najwięcej informacji.

Dalsze studia:

Możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i studia doktoranckie.

Treści nauczania:

Standardy nauczania zgodne z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 lipca 2007 r. w sprawie standardów kształcenia dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia, a także trybu tworzenia i warunków, jakie musi spełniać uczelnia, by prowadzić studia międzykierunkowe oraz makrokierunki (Dz.U. Nr 164, poz. 1166). Standardy nauczania zgodne z rozporzadzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 16 października 2009 roku zmieniajacym rozporządzenie w sprawie standardów kształceniadla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia, a także trybu tworzenia i warunków, jakie musi spełniać uczelnia, by prowadzić studia międzykierunkowe oraz makrokierunki.(Dz.U. 2009 nr 180, poz.1407). Standardy określają wymagania ogólne, w tym liczbę godzin zajęć, sylwetkę absolwenta, treści nauczania przedstawione dla poszczególnych przedmiotów: kształcenia ogólnego, podstawowych i kierunkowych, a także zalecenia oraz wymagania dotyczące odbycia praktyk.

kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5bf0dd92a (2025-03-17)