Nowe Media, niestacjonarne II stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | POL-NEWM-2N |
Nazwa: | Nowe Media, niestacjonarne II stopnia |
Tryb studiów: | niestacjonarne |
Rodzaj studiów: | II stopnia |
Czas trwania: | 2-letnie |
|
nowe media |
wyboru: |
nowe media ![]() |
|
Wydział Politologii i Dziennikarstwa (od 22/23L)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
I semestr, nowe media |
II semestr, social media |
III semestr, social media |
IV semestr, social media |
Pozostałe toki nauczania
II semestr, komunikacja wizerunkowa |
III semestr, komunikacja wizerunkowa |
IV semestr, komunikacja wizerunkowa |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent studiów magisterskich niestacjonarnych na kierunku nowe media jest profesjonalnie przygotowany do pracy zarówno w środowisku nowych mediów, agencjach reklamowych i marketingowych, jak i w firmach doradczych i konsultingowych. Absolwent może także podjąć zatrudnienie w działach komunikacji społecznej instytucji, przedsiębiorstw czy organizacji w sektorach: publicznym, prywatnym, pozarządowym. Absolwent kierunku potrafi dostosować działalność medialną do możliwości rozwijających się technologii komunikacyjnych oraz narzędzi ją wspierających tj. mediów społecznościowych, aplikacji, wirtualnej rzeczywistości. Posiada umiejętności związane z copywritingiem, dostosowaniem contentu do kanałów komunikacji, językiem mediów cyfrowych, weryfikacją informacji (przeciwdziałaniem dezinformacji), specyfiką dziennikarstwa internetowego, wizualizacją danych, komunikacją wizerunkową i zarządzaniem marką. Absolwent kierunku posiada wiedzę, kompetencje i umiejętności z zakresu nowych mediów w wymiarach: społecznym, kulturowym, technologicznym. Realizowany program pozwolił Absolwentowi posiąść między innymi wiedzę teoretyczną z zakresu obszarów nauk społecznych/humanistycznych: nauk o komunikacji społecznej i mediach, marketingu i zarządzania, filozofii mediów, prawa, nowych technologii komunikacyjnych, sztuk audiowizualnych oraz kultury cyfrowej. Absolwent zna specyfikę branży nowych mediów i posiada niezbędne na rynku pracy kompetencje związane z: tworzeniem contentu w nowych mediach, posługiwaniem się narzędziami online w komunikacji wizerunkowej, zarządzaniem mediami społecznościowymi, projektowaniem i realizacją kampanii public relations w nowych mediach, strategiami marketingowymi, posługiwaniem się językiem adekwatnym do mediów cyfrowych. Absolwent potrafi tworzyć różnorodne treści medialne, informacyjne i audiowizualne z wykorzystaniem różnorodnych form i gatunków medialnych. Posiada kompetencje umożliwiające weryfikację informacji w sieci, w celu unikania niezamierzonej dezinformacji. Poprzez realizację proponowanych specjalności Absolwenci rozwinęli swój warsztat praktyczny w kierunku komunikacji wizerunkowej lub social mediów. W ramach zaplanowanych przedmiotów poznali praktyczne narzędzia tworzenia przekazów charakterystycznych dla obranej ścieżki rozwoju (design communication, warsztat copywritera, warsztat storytellingu, komunikacja wizualna, techniki kreowania wizerunku, social media marketing, komunikacja w social mediach, marketing interaktywny, influencer marketing, user experience). Absolwent jest przygotowany do realizacji wyzwań zawodowych oraz potrafi wykorzystywać myślenie projektowe w praktyce. Absolwent kierunku jest przygotowany do pracy w domach mediowych, redakcjach czasopism i mediów elektronicznych, instytucjach kultury (np. muzea, galerie), agencjach reklamowych i brandingowych, agencjach PR, departamentach komunikacji marketingowej jednostek administracyjnych, biurach prasowych, działach personalnych i HR instytucji, organizacjach non-profit, w zespołach opracowujących wizualizację big data, w zespołach produkcji treści, sklepach internetowych, agencjach SEM/SEO. Ponadto Absolwent kierunku jest przygotowany do samozatrudnienia jako influencer, youtuber, vloger, podcaster, streamer, a także do oferowania swoich usług innym podmiotom. Absolwent kierunku nowe media odnajdzie się na rynku pracy w różnorodnych funkcjach i branżach wymagających projektowania i prowadzenia sprawnych kampanii wizerunkowych, medialnych i komunikacyjnych, a w szczególności jako: • doradca wizerunkowy różnych podmiotów: organizacji, instytucji, przedsiębiorstw; • doradca w zakresie komunikacji w firmach i w instytucjach; • specjalista w zakresie kreowania wizerunku osób publicznych w nowych mediach; • pracownik agencji marketingowych, reklamowych, public relations; • pracownik działów marketingowych różnych organizacji i firm; • trener kreowania wizerunku, skutecznej komunikacji i zarządzania social mediami; • specjalista z zakresu komunikacji wizerunkowej; • specjalista zarządzania mediami społecznościowymi; • copywriter i content writer. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów w szkole doktorskiej, rozwijając swoje zainteresowania w wybranym przez siebie kierunku. |
Dalsze studia: |
Możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe i studia doktoranckie. |