Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
programy studiów - pomoc

Społeczeństwo informacyjne, stacjonarne I stopnia

Informacje o programie studiów

  Kod: POL-SI-LS
  Nazwa: Społeczeństwo informacyjne, stacjonarne I stopnia
  Tryb studiów: stacjonarne
  Rodzaj studiów: I stopnia
  Czas trwania: 3-letnie, 6 semestrów
Kierunki: społeczeństwo informacyjne
Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki: Wydział Politologii i Dziennikarstwa (od 00/01) [ inne programy w tej jednostce ]
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

Główny tok nauczania

I semestr, Społeczeństwo informacyjne
II semestr, Społeczeństwo informacyjne
III semestr, Społeczeństwo informacyjne
IV semestr, Społeczeństwo informacyjne
V semestr, Społeczeństwo informacyjne
VI semestr, Społeczeństwo informacyjne

Pozostałe toki nauczania

III semestr, E-przedsiębiorczość
IV semestr, E-przedsiębiorczość
V semestr, E-przedsiębiorczość
VI semestr, E-przedsiębiorczość

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

konkurs świadectw dojrzałości

Możliwe do uzyskania certyfikaty: Licencjat - Społeczeństwo informacyjne
Uprawnienia zawodowe:

Absolwenta charakteryzuje przygotowanie z dwóch obszarów: nauk społecznych i ścisłych. W zakresie nauk społecznych ma wiedzę na temat dynamiki społeczeństwa informacyjnego, rozwoju technologicznego, administracji, procesów politycznych i społecznych, socjotechniki, globalizacji i stosunków międzynarodowych, historii i funkcjonowania państwa, prawa, politologii, komunikacji społecznej. Dodatkowo jest wyposażony w kompetencje miękkie dotyczące pracy zespołowej, negocjacji i rozwiązywania sporów, autoprezentacji i wystąpień publicznych. W zakresie nauk ścisłych absolwent dysponuje wiedzą o metodach obliczeniowych i algorytmicznych, systemach informatycznych i programowania, administrowania i zarządzania sieciami i projektami. Tak sprofilowana wiedza znajduje rozwinięcie w umiejętności adaptowania wiedzy z zakresu nauk społecznych na potrzeby tworzenia analiz, ekspertyz i rozwiązywania problemów o charakterze społeczno-technologicznym, administracyjnym i związanych z przedsiębiorczością. Jest przygotowany do programowania, zarządzania bazami danych i przepływem informacji; pracy z popularnymi aplikacjami multimedialnymi i biznesowymi; działania na polu komunikacji społecznej i marketingu w mediach, szczególnie społecznościowych.

Dalsze studia:

Możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia i na studia podyplomowe.

Treści nauczania:

Standardy nauczania zgodne z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 lipca 2007 r. w sprawie standardów kształcenia dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia, a także trybu tworzenia i warunków, jakie musi spełniać uczelnia, by prowadzić studia międzykierunkowe oraz makrokierunki (Dz.U. Nr 164, poz. 1166). Standardy nauczania zgodne z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 16 października 2009 roku zmieniajacym rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia, a także trybu tworzenia i warunków, jakie musi spełniać uczelnia, by prowadzić studia międzykierunkowe oraz makrokierunki.(Dz.U. 2009 nr 180, poz.1407). Standardy określają wymagania ogólne, w tym liczbę godzin zajęć, sylwetkę absolwenta, treści nauczania przedstawione dla poszczególnych przedmiotów: kształcenia ogólnego, podstawowych i kierunkowych, a także zalecenia oraz wymagania dotyczące odbycia praktyk.