Literatura: |
Literatura obowiązkowa:
• W. Budzyński, Public Relations; zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 2000,
• E. M. Cenker, Public Relations, Poznań 2007.
• Ch. Hamilton, Skuteczna komunikacja w biznesie, Warszawa 2011.
• B. Rozwadowska, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2009
Uzupełniająca
• A. Szymańska, Public Relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Unimex, Wrocław 2004,
• Z. Nęcki, Negocjacje w biznesie, Kraków 1995,
• R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Teoria i praktyka, Gdańsk 2016,
• K. Murray, Język liderów, Łódź 2014.
• A. B. Pease, Mowa ciała, Poznań 2010,
• Zespół HRBP, Sztuka zarządzania według Petera Druckera, HBRP, Warszawa 2009,
• Wybrane artykuły i prezentacje Harvard Business Review Polska oraz materiały Grupy Azoty Puławy.
|
Efekty uczenia się: |
Student zna i rozumie:
W1: zasady komunikacji społecznej i prowadzenia negocjacji w organizacjach i ich otoczeniu
W2: zasady przejawiania i rozwoju różnych form przedsiębiorczości
W3: zasady działania organizacji gospodarczych i społecznych w wymiarze regionalnym, krajowym, europejskim i globalnym oraz relacje zachodzące między nimi
Absolwent potrafi:
U1: dostrzegać i prawidłowo interpretować zjawiska społeczno-gospodarcze
U2: komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologi, przygotowywać prezentacje dotyczące problemów związanych z funkcjonowaniem organizacji i zarządzaniem nimi
U3: brać udział w debacie, prezentować i argumentować własne stanowisko, oceniać stanowiska innych uczestników
Student jest gotów do:
K1: krytycznej samooceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz ciągłego doskonalenia zawodowego i rozwoju osobistego
K2: skutecznego komunikowania się z otoczeniem, negocjowania i przekonywania
K3: myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
|
Zakres tematów: |
• Zrozumieć na czym polega wartość organizacji
• Komunikacja – podstawowe pojęcia
• PR w systemie komunikacji marketingowej
• Wizerunek a tożsamość
• PR wewnętrzne i zewnętrzne
• Formy działania PR
• Kompetencje i umiejętności pracownika PR
• Sztuka wpływania na ludzi
• Wykorzystanie mass mediów w budowaniu wizerunku
• Władcze działanie i mówienie
• Reputacja przedsiębiorstwa
• Społeczna odpowiedzialność biznesu w budowaniu reputacji
• Mecenat i sponsoring w partnerstwie z NGO
|