Sposób weryfikacji efektów kształcenia: |
01. Końcowe zaliczenie pisemne, referat.
02. Końcowe zaliczenie pisemne, referat.
03. Końcowe zaliczenie pisemne, referat.
04. Ocena ciągła, referat.
05. Referat.
06. Referat.
07. Ocena ciągła, referat, końcowe zaliczenie pisemne.
08. Ocena ciągła, referat.
|
Literatura: |
1) Jaeger W., Paideia. Formowanie człowieka greckiego,Warszawa 2001.
2) Stabryła S., Zarys kultury starożytnej Grecji i Rzymu, Warszawa 2007.
3) Sady W., Dzieje nauki, filozofii i religii, Wyd. Marek Derewiecki, Kęty 2010.
4) Holmes R., Wiek cudów. Jak odkrywano piękno i grozę nauki, Warszawa 2010.
5) Kocur M., Teatr antycznej Grecji, Wrocław 2001.
6) Brown J.H., Historia teatru, Warszawa 2007.
7) Miller S.G., Starożytni olimpijczycy: sportowe życie antycznej Grecji, Warszawa 2006.
8)Lichański, J.Z., Retoryka:Historia, teoria, praktyka, t. I-II, Warszawa 2007.
9) Tuszyńska K., Oratorstwo i retoryka grecka z wyborem tekstów źródłowych : od oralnej kultury retorycznej Homera do konceptualizacji retoryki przez Arystotelesa, Poznań 2016.
|
Efekty uczenia się: |
1. ma zaawansowaną wiedzę dotyczącą źródeł współczesnej kultury z zakresu literatury, teatru, religii, filozofii, sztuki i nauki
K_W01 K_W02 K_W03
P6U_W
P6S_WG
2. zna w zaawansowany sposób terminologię z zakresu życia kulturowego społeczeństw dawnych i społeczeństwa współczesnego
K_W03
P6U_W
P6S_WG
3. posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu nauki,religii,literatury,polityki,filozofii, sztuki i edukacji okresów wcześniejszych; rozumie ich wpływ na kształtowanie się współczesnej kultury
K_W01 K_W04 K_W06
P6U_W
P6S_WG
P6S_WK
4. ma ukształtowane podstawowe umiejętności badawcze, takie jak gromadzenie i analiza danych, formułowanie problemów badawczych, analiza rozwiązań i jest przygotowany do udziału w prowadzeniu badań naukowych
K_U01 K_U02
P6U_U
P6S_UW
5. potrafi rozwijać własne umiejętności badawcze i praktyczne,kierując się również wskazówkami opiekuna naukowego
K_U07 K_U09
P6U_U
P6S_UO
P6S_UU
6. posiada umiejętność przygotowania prac pisemnych i ustnych wystąpień dotyczących wpływu kultury wieków wcześniejszych na kulturę współczesną
K_U06
P6U_U
P6S_UK
7. docenia wartość dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy
K_K04
P6U_K
P6S_KO
8. ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego oraz jego twórczy rozwój
K_K04
P6U_K
P6S_KO
|
Metody i kryteria oceniania: |
1) Obecność na zajęciach.
2) Aktywny udział w zajęciach.
3) Ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność).
4) Ocena treści oraz sposobu wygłoszenia referatu.
5) Końcowe zaliczenie pisemne.
|
Zakres tematów: |
1) Zajęcia organizacyjne i wprowadzające (1 godz.)
2) Wzorce wychowania i wykształcenia (2 godz.)
3) Sport i igrzyska (2 godz.)
4) Starożytna i współczesna kultura muzyczna (2 godz.)
5) Kulty misteryjne (2 godz.)
5) Retoryka starożytna i współczesna (2 godz.)
6) Osiągnięcia techniki i nauki (4 godz.)
|