Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Makieła Z., Koncepcje rozwoju regionalnego, (w:) Przedsiębiorczość i innowacyjność terytorialna. Region w warunkach konkurencji, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2013.
2. Korenik S., Zakrzewska-Półtorak A., Teorie rozwoju regionalnego - ujęcie dynamiczne, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.
3. Paczoski A., Kreowanie regionalnej i lokalnej polityki gospodarczej na podstawie teorii i koncepcji rozwoju terytorialnego, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2010.
4. Szul R., Teorie i koncepcje w polityce regionalnej; Sagan I. Teorie rozwoju regionalnego i ich praktyczne zastosowanie, (w:) Rozwój, region, przestrzeń, Gorzelak G., Tuchomska (red), Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, EUROREG, Warszawa 2007.
5. Gałązka A., Teoretyczne podstawy rozwoju regionalnego - wybrane teorie, czynniki i bariery rozwoju regionalnego, w: "Studia BAS", nr 1 (49), 2017, s. 9-61.
6. Grosse T.G., Przegląd koncepcji teoretycznych rozwoju regionalnego, Uniwersytet Warszawski, „Studia Regionalne i Lokalne”, 2002, nr 1.
7. Handbook of regional growth and development theories / ed. by R.Capello, P. Nijkamp, Cheltenham ; Northampton MA : Edward Elgar, 2009
Literatura uzupełniająca:
1. Jewtuchowicz A., Terytorium i współczesne dylematy jego rozwoju, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2005 (od grudnia 2014 r. dostępna w formie e-booka)
2. Nowakowska A., Przygodzki Z., Sokołowicz M., Region w gospodarce opartej na wiedzy, Difin, Warszawa 2011
3. Smętkowski M., Gorzelak G., Kozak M., Olechnicka A., Płoszaj A., Wojnar K., Europejskie metropolie i ich regiony. Od krajobrazu gospodarczego do sieci metropolii. Euroreg. Scholar, Warszawa 2012
4. New directions in regional economic development : the role of entrepreneurship theory and methods, practice and policy / ed. by Sameeksha Desai, Peter Nijkamp, Roger R. Stough
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza. Absolwent zna i wyjaśnia:
- elementarną terminologią używaną w ekonomii regionalnej (K_W01),
- podstawowe mechanizmy oddziałujące na zachowania
przedsiębiorców oraz mieszkańców w regionie (K_W04)
- elementarną wiedzę o strukturach i instytucjach
ekonomicznych i ich elementach w wymiarze regionalnym i krajowym (K_W05).
Umiejętności. Absolwent potrafi:
-dostrzegać i prawidłowo interpretować zjawiska społeczno-gospodarcze (K_U01),
-potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg
konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych (K_U02),
- brać udział w debacie, przedstawiać swoje opinie i dyskutować z innymi uczestnikami debaty (K_U07),
- przygotować multimedialną prezentację (plakat, mapę myśli) z wykorzystaniem różnych źródeł (K_U08),
- planować i organizować pracę własną i pracę w zespole (K_U11).
Kompetencje społeczne. Absolwent jest gotów do:
- uznawania znaczenia wiedzy ekonomicznej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystania z wiedzy i doświadczenia ekspertów (K_K02),
- odpowiedzialnego przygotowania się do swojej pracy oraz uzupełnienia i doskonalenia nabytej wiedzy i pozyskanych umiejętności (K_K08).
|