Literatura: |
Literatura obowiązkowa:
Stiglitz J. E., Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004
Stiglitz J. E., Economics of the Public sector, W. W. Norton Company, London;New York 2015 (nowe wydanie)
Zarys ekonomii sektora publicznego, pod red. M. Brola, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010
Kwiatkowski G., Ekonomia w zarysie, Wydawnictwo Ekonomik, 2022
Marginal Revolution University, mru.org
M. Gołębiowska, B. Jóźwik, G. Kwiatkowski, J. Czerniak, J. Kamiński, Laboratorium design thinking, Wydawnictwo KUL, 2022
Literatura uzupełniająca:
Core Economics, core-econ.org
Sektor publiczny w Polsce i na Świecie, pod red. J. Kleera, CeDeWu, Warszawa 2005
Boundless Economics, courses.lumenlearning.com/boundless-economics
Antonowicz D., Funkcjonowanie sektora publicznego. Brytyjska perspektywa, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2004
Sektor publiczny we współczesnej gospodarce, pod red. R. Przygrodzkiej, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2008
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA
W1. Student charakteryzuje w pogłębionym stopniu pojęcia, metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między zjawiskami i procesami w sektorze publicznym przy zastosowaniu wiedzy ekonomicznej i dyscyplin pokrewnych.
W2. Student przedstawia wielowymiarowo aspekty funkcjonowania sektora publicznego w różnych krajach, w tym również wskazuje zmiany wynikające z rozwoju technologicznego.
W3. Student wymienia i opisuje kluczowe koncepcje z zakresu ekonomii sektora publicznego.
W4. Student przedstawia funkcje, możliwości i ograniczenia instytucji wpływających na funkcjonowanie sektora publicznego.
W5. Student charakteryzuje fundamentalne problemy występujące współcześnie w sektorze publicznym.
UMIEJĘTNOŚCI:
U1. Student potrafi wykorzystać nowoczesne narzędzia do pozyskiwania i opracowania informacji oraz używa nowoczesnych form komunikacyjno-informacyjnych w celu zaprezentowania opracowanych treści ekonomicznych.
U2. Student potrafi krytycznie dobierać źródła informacji, oceniać ich wiarygodność i wykorzystywać je w pracy projektowej.
U3. Student potrafi zaplanować pracę zespołową i zrealizować projekt w jej ramach.
U4. Student potrafi ustalać kryteria oceny efektywności działań w sektorze publicznym oraz przeprowadzać pełną analizę efektywności tego rodzaju działań.
55. Student bierze udział w dyskusjach i debatach, potrafi przedstawić swoje stanowisko, analizować i oceniać inne stanowiska.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
K1. Student odwołuje się do znaczenia wiedzy naukowej w rozwiązywaniu problemów społeczno-gospodarczych oraz efektywnie stosuje metodę naukową w samodzielnym wnioskowaniu.
K2. Student jest zorientowany na twórcze rozwiązywanie problemów, zarówno w ramach pracy indywidualnej, jak i zespołowej.
K3. Student jest gotowy do inicjowania, promowania i oceniania działań na rzecz poprawy funkcjonowania sektora publicznego.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie projektu (W5, U1-5, K1-3),
Skala ocen:
<90%, 100%> bdb
<80%, 90%) db+
<70%, 80%) db
<60%, 70%) dst+
<50%, 60%) dst
|