Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka informatyki MFI-NMI.DJ
Wykład (W) Semestr zimowy 2022/2023

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Efekty uczenia się:

W1: rozumie cywilizacyjne znaczenie matematyki i jej znaczenie w nauczaniu informatyki (K_W01)

W2: zna podstawy technik obliczeniowych i programowania przydatnych w nauczaniu przedmiotów informatycznych w szkole podstawowej i rozumie ich ograniczenia (K_W03)

W3: . zna pojęcia związane z zarządzanie projektami oraz przestrzeganiem prawa i zasad bezpieczeństwa, w tym respektowanie prywatności informacji i ochrony danych, praw własności intelektualnej, etykiety w komunikacji i norm

współżycia społecznego, ocena zagrożeń związanych z technologią i ich uwzględnienie dla bezpieczeństwa swojego i innych.(K_W05, K_W06 )

K2: ma przekonanie o sensie i potrzebie podejmowania działań na rzecz edukacji informatycznej w środowisku lokalnym (K_K02)

Metody i kryteria oceniania:

Punkty do zdobycia za laboratorium do 55 pkt.

Punkty do zdobycia za wykład do 54 pkt:

* za quiz końcowy: 29 pkt;

* za aktywność na wykładzie: 25 pkt;

Przelicznik na ocenę końcową z przedmiotu (zsumowane punkty za laboratorium i za wykład):

bdb: od 99 pkt;

db+: od 89 pkt;

db: od 79 pkt;

dst+: od 69 pkt;

dst: od 59 pkt.

Zakres tematów:

1. Zapoznanie z ogólnymi problemami i specyfiką nauczania informatyki w szkole podstawowej.

2. Zapoznanie z aktualną podstawą programowa i programami nauczania obejmującym treści informatyczne, realizowanym w szkole podstawowej.

3. Projektowanie środowiska materialnego lekcji informatyki.

4. Rola podręczników w nauczaniu przedmiotów informatycznych.

5. Metody i zasady nauczania na lekcjach informatyki. Formy pracy uczniów na lekcjach informatyki.

6. Metodyka nauczania zagadnień związanych z algorytmizacją i programowaniem.

7. Kontrola i ocena efektów pracy uczniów na lekcjach informatyki.

8. Efektywność nauczania informatyki. Scenariusze lekcji.

9. Przykłady realizacji wybranych zagadnień programowych nauczania informatyki w szkole podstawowej. Analiza przykładowych scenariuszy lekcji.

10. Praca z uczniem szczególnie uzdolnionym. Realizacja zagadnień pojawiających się w zadaniach konkursowych dla uczniów szkół podstawowych z informatyki.

11. Trudności w uczeniu się informatyki na lekcjach informatyki.

12. Rola nauczyciela informatyki w szkole podstawowej.

13. Współpraca nauczyciela informatyki z rodzicami, pracownikami szkoły i środowiskiem.

14. Rozwijanie kompetencji społecznych ucznia i przestrzeganie prawa i zasad bezpieczeństwa na lekcjach informatyki.

Metody dydaktyczne:

wykład informacyjny,

wykład konwersatoryjny,

studium przypadku (analiza gotowych scenariuszy lekcji, analiza dokumentów takich jak podstawa programowa, program nauczania).

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Beata Bylina 8/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0