Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Global Philosophy. East and West F-FGP-23L(fakultet)
Konwersatorium (KW) Semestr letni 2022/2023

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: W1. zaliczenie ustne, aktywność w trakcie zajęć

W2. zaliczenie ustne, aktywność w trakcie zajęć

W3. zaliczenie ustne, aktywność w trakcie zajęć

U1. zaliczenie ustne, aktywność w trakcie zajęć

U2. zaliczenie ustne, aktywność w trakcie zajęć

U3. zaliczenie ustne, aktywność w trakcie zajęć

K1. zaliczenie ustne, aktywność w trakcie zajęć

K2. zaliczenie ustne, aktywność w trakcie zajęć
Literatura:

Bronkhorst, Johannes. 2012. Absorption: Human Nature and Buddhist Liberation. Wil/Paris: University Media.

Garfield, Jay L. 2015. Engaging Buddhism. New York: Oxford University Press.

Siderits, Mark. 2016. Studies in Buddhist Philosophy. Edited by Jan Westerhoff with the assistance of Christopher V. Jones. Oxford: Oxford University Press.

Polak, Grzegorz, Does the not-Self (anattā) teaching in the Nikāyas presuppose the existence of a special type of consciousness?/ ARGUMENT: Biannual Philosophical Journal/ Vol. 12 (1/2022) pp. 129–146

Polak, Grzegorz Can cessation be a cognitive state? Philosophical implications of the apophatic teachings of the early Buddhist Nikāyas. Philosophy East and West, 2022. Articles in press, to appear in Philosophy East and West 73-3 http://doi.org/10.1353/pew.0.0238

Polak, Grzegorz Language, Conscious Experience and the Self in Early Buddhism: A Cross-cultural Interdisciplinary Study, Journal of the Oxford Centre for Buddhist Studies, vol 14, 2018 (5):pp. 37-76.JOCBS_vol14_Polak_Language, Conscious Experience and the Self in Early Buddhism.pdf

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student zna główne zagadnienia filozofii Wschodu i Zachodu

Student zna główne teorie i koncepcje filozofii Wschodu i Zachodu

Umiejętności:

Student potrafi krytycznie omówić główne problemy filozofii Wschodu i Zachodu

Student potrafi posługiwać się terminologią związaną z zagadnieniami z nią związanymi

z filozofią Wschodu i Zachodu.

Postawy:

Studenci doceniają rolę filozofii Wschodu i Zachodu.

Studenci krytycznie oceniają rolę filozofii Wschodu i Zachodu.

Metody i kryteria oceniania:

ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie oceny znajomości tekstów źródłowych

ocena stopnia zaangażowania w aktywność w trakcie zajęć

ocena jakości metodologicznej strony przedstawianych argumentacji

Zakres tematów:

1. Uwarunkowania historyczno-kulturowe myśli Indii

2. Dżinizm i ruchy samanów

3. Braminizm

4. Sankhja i joga

5. Buddyzm pierwotny: Oryginalna nauka Buddy

6. Therawada

7. Mahajana

8. Taoizm

9. Chiński Zen (Chan)

10. Wipassana i mindfulness

11. Jiddu Krishnamurti

12. U.G. Krishnamurti

13. Filozofia Nag Hammadi

Metody dydaktyczne:

dyskusja

wykład problemowy

wykład historyczny

analiza testów źródłowych

prezentacje

pytania do analizy przez studentów

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
28 (brak danych), (sala nieznana)
Grzegorz Polak 1/22 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0