Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego - wymowa i transkrypcja H-PNJA4-A.N-1S.2
Konwersatorium (KW) Semestr letni 2023/2024

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: - pozytywne oceny z zadań domowych i quizzów z transkrypcji fonetycznej
- pozytywna ocena z zaliczenia ustnego na koniec semestru
Literatura:

1. A. Mańkowska, M. Nowacka, M. Kłoczowska (2009) How Much Wood Would a Woodchuck Chuck? English Pronunciation Practice Book. Kraków-Rzeszów-Zamość: Konsorcjum Akademickie

2. J. Arabski, A. Porzuczek, A. Rojczyk (2013) Praktyczny kurs wymowy angielskiej dla Polaków. Katowice: Uniwersytet Śląski

3. M. Hewings (2007) English Pronunciation in Use, Advanced. Cambridge: CUP

4. M. Vaughan-Rees (2002) Test your pronunciation. Edinburgh Gate: Pearson Ltd. & Penguin Books

5. M. Ponsonby (1998) How Now Brown Cow? A course in the pronunciation of English. New York / London / Toronto / Sydney / Tokyo / Singapore: Prentice Hall

6. H. Ashton and S. Shepherd (2012) Work on your Accent. London: Carper Collins Publishers

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student:

- zna i rozumie w stopniu zaawansowanym zagadnienia ogólne oraz wybrane zagadnienia szczegółowe z zakresu wymowy angielskiej i transkrypcji fonetycznej - K_W01

- zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię fonetyczną, niezbędną do prawidłowego używania transkrypcji fonetycznej i artykulacji głosek angielskich - K_W02

Umiejętności

Student

- potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały i technologie w celu polepszania swojej wymowy i kompetencji a zakresu transkrypcji fonetycznej -K_U04

- potrafi poprawnie wymówić większość spółgłosek i samogłosek jęz. angielskiego - K_U05

3. potrafi poprawnie wymówić spółgłoski i samogłoski j. angielskiego w słowach i zdaniach - K_U05

Kompetencje społeczne:

- jest świadomy tego, jak ważna jest prawidłowa wymowa angielska i jak niezbędna jest transkrypcja fonetyczna w zawodzie nauczyciela j. angielskiego - K_K03

- jest gotów do krytycznej oceny wiedzy i własnych kompetencji w zakresie wymowy angielskiej i podejmuje działania, aby ją ulepszać - K_K01

Metody i kryteria oceniania:

Ocena ciągła na podstawie obecności, przygotowania do zajęć i udziału w zajęciach - 60% oceny końcowej

Zaliczenie ustne na koniec semestru - 20 % oceny koncowej

Zaliczenie kartkówek z transkrypcji fonetycznej - 20% oceny końcowej

Próg zaliczeniowy 60%

Zakres tematów:

Samogłoski angielskie:

1. monoftongi

2. dyftongi

3. elementy mowy łączonej

Metody dydaktyczne:

1. objaśnienie cech głosek i zjawisk fonetycznych przez nauczyciela - prezentacja / prezentacja multimedialna

2. słuchanie nagrań i powtarzanie za lektorem (shadowing)

3. komponowanie własnych dialogów z omawianymi głoskami i odgrywanie ich w parach

4. wspólne transkrybowanie wyrazów i wyrażeń na tablicy

5. analiza trankskrypcji fonetycznej nagrań i obserwowanie zachodzących tam zjawisk foneycznych

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Marek Radomski 15/23 szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Kateryna Laidler 17/23 szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Agnieszka Bryła-Cruz 22/23 szczegóły
5 (brak danych), (sala nieznana)
Agnieszka Bryła-Cruz 22/23 szczegóły
6 (brak danych), (sala nieznana)
Agnieszka Bryła-Cruz 21/23 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0