Literatura: |
Literatura podstawowa:
Doligalski, T. (2014). Modele biznesu w Internecie. Teoria i studia przypadków polskich firm. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Osterwalder, A., Pigneur Y., (2012). Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera. Helion.
Gassmann, O., Frankenberger, K., & Csik, M. (2014). The business model navigator: 55 models that will revolutionise your business. Pearson UK.
Literatura pomocnicza:
T. Doligalski, M. Goliński, K.Kozłowski (red. nauk.), Disruptive Platforms: Markets, Ecosystems and Monopolists, Routledge 2021.
Marcin Kraska, Jarosław Tomaszewski, Modele biznesowe e-usług na przykładach, https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/c73c996c0469b02cc22f4f7c4bdb9caf.pdf
Mikołaj Olszański, Krzysztof Buczek, Krzysztof Piech, E-biznes – innowacje w usługach. Teoria, praktyka, przykłady. https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/20506.pdf
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza ZNA I ROZUMIE
Student ma wiedzę w zakresie pojęć stosowanych w e-biznesie.
Student rozumie specyfikę prowadzenia e-biznesu.
Student ma wiedzę dotyczącą modeli e-biznesu.
K_W11 wpływ digitalizacji na funkcjonowanie współczesnej gospodarki i organizacji działających w jej ramach
K_W13 dylematy współczesnej gospodarki i cywilizacji
Umiejętności POTRAFI
Student umie zidentyfikować propozycję wartości dla klienta.
Student umie zainstalować i skonfigrować sklep internetowy.
Student umie analizować modele e-biznesu.
K_U02 analizować i prognozować procesy i zjawiska organizacyjne i społeczne z wykorzystaniem właściwych metod i narzędzi, w tym
zaawansowanych technik ICT
K_U05 brać udział w debacie, prezentować i argumentować własne stanowisko, oceniać stanowiska innych uczestników
Kompetencje społeczne:
Umiejętność pracy w zespole.
Ocena etycznych aspektów e-biznesu.
K_K06 odpowiedzialnego pełnienia ról w zespołach, organizacjach i instytucjach
K_K08 postępowania w sposób profesjonalny
|
Zakres tematów: |
Tematyka zajęć:
Wprowadzenie do modeli biznesu
Uwarunkowania funkcjonowania e-biznesu
Platformy w e-biznesie
Techniki opisywania modeli biznesu
Studia przypadków modeli biznesu
Wdrożenie przykładowego rozwiązania e-commerce w praktyce (projekt praktyczny)
Analiza wybranych modeli e-biznesu
|