Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Modele e-biznesu E-Z-LS-EP.Me-b
Wykład (W) Semestr letni 2023/2024

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=23908
Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura podstawowa:

Doligalski, T. (2014). Modele biznesu w Internecie. Teoria i studia przypadków polskich firm. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Osterwalder, A., Pigneur Y., (2012). Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera. Helion.

Gassmann, O., Frankenberger, K., & Csik, M. (2014). The business model navigator: 55 models that will revolutionise your business. Pearson UK.

Literatura pomocnicza:

T. Doligalski, M. Goliński, K.Kozłowski (red. nauk.), Disruptive Platforms: Markets, Ecosystems and Monopolists, Routledge 2021.

Marcin Kraska, Jarosław Tomaszewski, Modele biznesowe e-usług na przykładach, https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/c73c996c0469b02cc22f4f7c4bdb9caf.pdf

Mikołaj Olszański, Krzysztof Buczek, Krzysztof Piech, E-biznes – innowacje w usługach. Teoria, praktyka, przykłady. https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/20506.pdf

Efekty uczenia się:

Wiedza ZNA I ROZUMIE

Student ma wiedzę w zakresie pojęć stosowanych w e-biznesie.

Student rozumie specyfikę prowadzenia e-biznesu.

Student ma wiedzę dotyczącą modeli e-biznesu.

K_W11 wpływ digitalizacji na funkcjonowanie współczesnej gospodarki i organizacji działających w jej ramach

K_W13 dylematy współczesnej gospodarki i cywilizacji

Umiejętności POTRAFI

Student umie zidentyfikować propozycję wartości dla klienta.

Student umie zainstalować i skonfigrować sklep internetowy.

Student umie analizować modele e-biznesu.

K_U02 analizować i prognozować procesy i zjawiska organizacyjne i społeczne z wykorzystaniem właściwych metod i narzędzi, w tym

zaawansowanych technik ICT

K_U05 brać udział w debacie, prezentować i argumentować własne stanowisko, oceniać stanowiska innych uczestników

Kompetencje społeczne:

Umiejętność pracy w zespole.

Ocena etycznych aspektów e-biznesu.

K_K06 odpowiedzialnego pełnienia ról w zespołach, organizacjach i instytucjach

K_K08 postępowania w sposób profesjonalny

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę w sesji egzaminacyjnej.

Zakres tematów:

Tematyka zajęć:

Wprowadzenie do modeli biznesu

Uwarunkowania funkcjonowania e-biznesu

Platformy w e-biznesie

Techniki opisywania modeli biznesu

Studia przypadków modeli biznesu

Wdrożenie przykładowego rozwiązania e-commerce w praktyce (projekt praktyczny)

Analiza wybranych modeli e-biznesu

Metody dydaktyczne:

Wykład, warsztat praktyczny, projekt grupowy

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga środa (parzyste), 13:15 - 14:45, (sala nieznana)
Grzegorz Grela 20/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-308cda04f (2024-12-03)