Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia emocji i motywacji PS-PS-MS/2s.5
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2023/2024

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: W1, W2, W3, U1, U2, U3, KS1, KS2, KS3 - kolokwia (próg zaliczeniowy: 60% pkt.)

Literatura:

1. Czapiński, J. (2017). Psychologia szczęścia. Warszawa: Scholar.

2. Gasiul H. (red.) (2019). Metody badania emocji i motywacji. Warszawa: Difin.

2. Gawda, B. (2011). Skrypty miłości, nienawiści i lęku u osób

antyspołecznych. Warszawa: Difin.

3. Gawda. B. (2017). Struktura pojęć emocjonalnych. Wykorzystanie technik

fluencji werbalnej. Lublin: UMCS.

4. Gawda, B., Kosacka, K., Banaszkiewicz, P. (2020). Psychologia emocji pokolenia digital natives. Lublin: UMCS.

5. Banaszkiewicz, P. (2018). Różnice międzypłciowe w zazdrości – perspektywa psychologii osobowości a perspektywa psychologii ewolucyjnej. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio J – Paedagogia-Psychologia, 31(4), 121-137.

6. Banaszkiewicz, P. (2019). Studium emocji zazdrości romantycznej Polaków. Lublin: UMCS.

7. Lewis, M., Haviland-Jones, J.M. (2005). Psychologia emocji. Gdańsk: GWP.

8. Maruszewski T., Doliński D., Łukaszewski W., Marszał-Wiśniewska M.

(2018). Emocje i motywacja. W: J. Strelau, D. Doliński (red.), Psychologia

akademicka. Podręcznik. Tom II. Gdańsk: GWP.

9. Banaszkiewicz, P. (2020). Comparison of the concept of envy in Generations X, Y and Z. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio J – Paedagogia-Psychologia, 33(3), 33-47.

10. Wojciszke B. (2017). Psychologia miłości. Gdańsk: GWP, 2017.

11. Zaleski Z. (1998). Od zawiści do zemsty. Społeczna psychologia

kłopotliwych emocji. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.

12. Szostek, P. (2017). Zazdrość romantyczna: kluczowe koncepcje teoretyczne i narzędzia pomiaru. Psychologia Społeczna, 2(41), 130-141.

Efekty uczenia się:

WIEDZA - ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE

W1. podejścia teoretyczne powstałe na gruncie psychologii emocji i motywacji (włącznie z odniesieniami do dziedzin, z którymi te obszary są powiązane) - K_W02, K_W03

W2. mechanizmy związane z funkcjonowaniem emocjonalnym i motywacyjnym człowieka w różnych kontekstach - K_W06

W3. istotę różnych metod mających na celu opis i wyjaśnienie funkcjonowania emocjonalnego i motywacyjnego człowieka - K_W09

UMIEJĘTNOŚCI - ABSOLWENT POTRAFI:

U1. pozyskiwać informacje z różnych źródeł, opisywać, analizować, porównywać i krytycznie oceniać podejścia teoretyczne powstałe na gruncie psychologii emocji i motywacji (włącznie z odniesieniami do dziedzin, z którymi te obszary są powiązane) - K_U01

U2. identyfikować, opisywać i wyjaśniać mechanizmy związane z funkcjonowaniem emocjonalnym i motywacyjnym człowieka w różnych kontekstach - K_U02

U3. charakteryzować istotę różnych metod mających na celu opis i wyjaśnienie funkcjonowania emocjonalnego i motywacyjnego człowieka - K_U03

KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ABSOLWENT JEST GOTOWY DO:

KS1. odpowiedzialnego traktowania realizacji zadań dydaktycznych oraz innych zadań wynikających z pełnionej roli studenta - K_K04

KS2. propagowania wiedzy psychologicznej z zakresu psychologii emocji i motywacji - K_K05, K_K07

KS3. podejmowania profesjonalnych, przedsiębiorczych i etycznych działań zmierzających do ustawicznego samorozwoju w zakresie psychologii emocji i motywacji - K_K01, K_K03

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwia (próg zaliczeniowy: 60% pkt.)

Zakres tematów:

1. Zawiść.

2. Zazdrość

3. Miłość – struktura miłości, różne ujęcia miłości.

4. Miłość – trójskładnikowa koncepcja miłości Sternberga. Pomiar namiętności, intymności i zaangażowania

5. Wstręt, pogarda.

6. Nienawiści. Pomiar nienawiści.

7. Emocje samoświadomościowe: duma, pycha, wstyd, poczucie winy. Pomiar uczuć moralnych..

8. Lęk i strach. Pomiar lęku.

9. Emocje ze spektrum złości (złośliwa radość, złość, gniew, zemsta). Pomiar złości

10. Radość. Funkcje pozytywnych emocji. Afektywna fluencja werbalna jako metoda pomiaru w psychologii emocji

11. Smutek.

12. Szczęście.

13. Inteligencja emocjonalna i jej pomiar.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja dydaktyczna

Dyskusja panelowa

Praca na materiałach źródłowych

Studium przypadku

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Paulina Banaszkiewicz 33/33 szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Paulina Banaszkiewicz 27/33 szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Paulina Banaszkiewicz 33/33 szczegóły
4 (brak danych), (sala nieznana)
Paulina Banaszkiewicz 30/33 szczegóły
5 (brak danych), (sala nieznana)
Paulina Banaszkiewicz 4/4 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-308cda04f (2024-12-03)