Literatura: |
Literatura podstawowa:
Bartosik-Purgat M., Otoczenie kulturowe w biznesie międzynarodowym, PWE 2006,
Mead R., T.G. Andrews, Zarządzanie międzynarodowe, Wolters Kluwer, Warszawa 2011,
Zenderowski R., B. Koziński, Różnice kulturowe w biznesie, CeDeWu , Warszawa 2012,
Dorożyńska, Agnieszka; Kłysik-Uryszek, Agnieszka; Kuna-Marszałek, Anetta. Organizacyjne i marketingowe aspekty internacjonalizacji przedsiębiorstw. Red. . Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020, Rodział 4 (ibuk Libra)
Delanoy W., What is culture? [w:] G. Rings & S. Rasinger (Eds.), The Cambridge Handbook of Intercultural Communication (Cambridge Handbooks in Language and Linguistics, p. I). Cambridge: Cambridge University Press. 2020 https://www.cambridge.org/core/services/aop-cambridge-core/content/view/CE6BF74B2B32D6CE2D23F5A27DF20F46/9781108429696c1_17-34.pdf/what_is_culture.pdf
Literatura uzupełniająca:
Schroeder J., Etykieta biznesu w kontaktach międzynarodowych : przewodnik po krajach świata, Poznań : Wydawnictwo Wena : Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji, 2018. https://www.wfr.org.pl/wp-content/uploads/2020/02/Etykieta-biznesu-w-kontaktach-mi%C4%99dzynarodowych.pdf
Hofstede G., Kultury i organizacje, PWE 2004, Rozdziały 2-6
Trompenaars F., Ch. Hampden-Turner, Siedem wymiarów kultury, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002, Rodziały 4-10.
Gesteland R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie : [marketing, negocjacje i zarządzanie w różnych kulturach, PWN 2000, Rozdziały 2-6
E. Mayer, When culture doesn't translate, Harvard Business Review, https://hbr.org/2015/10/when-culture-doesnt-translate
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student zna i rozumie
W1: pojęcia i kategorie z zakresu komunikacji międzykulturowej, typologii kultur narodowych i ich znaczenie w działalności gospodarczej (K_W01)
W2: różnice w zachowaniu ludzi wynikające z ich odmiennej kultury i zwyczajów oraz ich wpływ na internacjonalizację przedsiębiorstw (K_W04 )
Umiejętności: Student potrafi:
U1: identyfikować różnice kulturowe w otoczeniu międzynarodowym (K_U01)
U2: zastosować zasady komunikacji międzykulturowej w praktyce (K_U05)
U3: aktywnie uczestniczyć w debacie, przedstawiać swoje opinie, dyskutować z innymi uczestnikami debaty na temat różnic kulturowych (K_U07)
U4: przygotować i zaprezentować profil kulturowy wybranego kraju (K_U08)
Kompetencje społeczne:
K1: bierze pod uwagę cechy własnej kultury, innych kultur oraz rolę kulturowych uwarunkowań komunikacji w powierzanych mu rolach (K_K03)
K2: Wykazuje otwartość wobec odmienności kulturowych (K_K07)
K3: jest gotowy do współpracy w grupie nad przygotowaniem i prezentacją profilu kulturowego (K_K08 )
|
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach, obecności (K1-K3, U3)
ocena merytoryczna przygotowanych profili kulturowych oraz ich prezentacji (50% oceny) (W2, U1, U3, U4, K1, K2, K3)
ocena z kolokwium (50% oceny) (W1-W2, U1-U2)
Kryteria punktowe:
100.00- 90.00 %- bardzo dobry
89.99 - 80.00 % - dobry plus
79.99 -71.00 % - dobry
70.99 - 61.00 % - dostateczny plus
60.99 -51.00 % - dostateczny
|