Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza dzieła filmowego H-ADF-KUL.TF-1S.5
Konwersatorium (KW) Semestr zimowy 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Dyskusja na zajęciach - K_W03, KW_01, K_U16, K_U18
Egzamin ustny - K_W03, K_W10, K_U05, K_U15, K_U16, K_U18, K_K01

Literatura:

Aumont J. M., Marie, Analiza filmu, PWN, Warszawa 2011.

Bordwell D., Thompson K., Film art. Sztuka filmowa, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2010.

Hendrykowski M., Słowo o filmie: historia, teoria, interpretacja, PWN, Warszawa 1982.

Helman A., Ostaszewski J,. Historia myśli filmowej, Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk 2007.

Kino amerykańskie. Dzieła, red. E. Durys, K. Klejsa, RABID, Kraków 2006.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

K_W03

Student ma uporządkowaną wiedzę teoretyczną w zakresie kultury filmowej rozpatrywanej w płaszczyźnie interdyscyplinarnej; rozumie podstawowe koncepcje dotyczące kultury filmowej, analizy i interpretacji dzieł filmowych.

K_W10

Student zna i rozumie dylematy współczesnej cywilizacji odzwierciedlające się w arcydziełach sztuki filmowej.

UMIEJĘTNOŚCI

K_U05

Student potrafi rozpoznawać różne rodzaje wytworów kultury, przeprowadzać ich krytyczną analizę i interpretację z uwzględnieniem kontekstu społeczno-kulturowego

K_U15

Student potrafi analizować informację, wykorzystując w tym celu różnorodne źródła, metody i narzędzia

K_U16

Student jest w stanie właściwie dobierać metody i narzędzia badawcze dotyczące dziedziny kulturoznawstwa.

K_U18

Student potrafi przeprowadzać krytyczną analizę i interpretację wytworów kultury z uwzględnieniem kontekstu społeczno-kulturowego.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_K01

Student jest zdolny krytycznie i wieloaspektowo wartościować dzieła filmowe i jest gotów do stałego poszerzania swoich kompetencji odbiorczo-interpretacyjnych; jest świadomym odbiorcą dzieł filmowych, które rozpatruje jako teksty odzwierciedlające procesy społeczno-kulturowe.

Metody i kryteria oceniania:

Monitorowanie obecności.

Dyskusja na zajęciach na temat zadanego zadanego filmu.

Egzamin ustny.

Zakres tematów:

1. "Obywatel Kane", 1941, reż. Orson Wells

2. "Człowiek z marmuru", 1977, reż. Andrzej Wajda

3. "Człowiek z żelaza", 1981, reż. Andrzej Wajda

4. "Przypadek", 1987, reż. Krzysztof Kieślowski

5. "Rashomon", 1950, reż. Akira Kurosawa

6. "Osiem i pół", 1963, reż. Federico Fellini

7. "Persona", 1966, reż. Ingmar Bergman

+ wybrane filmy krótkometrażowe

Metody dydaktyczne:

Wykład problemy; metody ekspozycje (pokazy fragmentów filmowych); dyskusja problemowa

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Michał Bobrowski 9/10 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-c177de71f (2024-12-10)